Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

GustafD skrev:Håller med föregående talare om att volvo blev intressanta med designen på framförallt xc60 och s60 men även v60. För att inte prata om nya xc90 som jag tycker e grymt lyckad.
Jag har en V70 själv men beställt en V60. Jag provade barnstolar i den och vi fick förvånande nog aningen lite lite mer plats för passagerarsätet fram då barnstolen satt fastmonterad bakom, till min förvåning. Dock så är det aningen mindre bagage. Men då vi inte använder vagn så är det inget problem.

V60 är mer en lifestyle-bil, vilket också var Volvos önskan med den. V70/XC70 (vi drar till fjällen versionen av V70) är en tråkig men för dyr folkbil, som är ett gammalt arv från gamla tråkiga Volvo (efter dess storhetstid).

Uppenbarligen så börjar detta ändras nu. V90 kommer säkerligen bli något annat. Om man tänker ha en bil i 5-7 år så skulle jag garanterat vänta på V90 istället. :)

Hade inte V60 funnits hade jag gått på BMW 3-serien istället.
av spuzz
Kan vara en god tanke att vänta till V90 släpps. Ramavtalet ger 13% rabatt på S/V serien och borde vara oförändrat tills dess. Däremot kan prislappen bli något helt annat gissar jag på. Lär nog landa på samma summa. Vi kör 3000mil mil per år och tanken är att ha kvar den här bilen så länge som möjligt. Hade gärna köpt begagnat men får betala 280-330 för en MY12/MY13 med samma utrustning. Och ha begäret känns alltid större med nybilsköp. Framförallt med garantier och så när vi spenderar 3000mil per år efter vägarna.

Vi har en vagn idag och troligtvis ett till barn inom 3-4 år. Idag så kan vi inte ha en medpassagerare fram om stolen ska vara monterad "korrekt", så bagaget rymmer inte vår vagn utan att montera ner den. Snacka om I-landsproblem.

XC70 är ute ur leken efter att provkört den. Hade V70 tre veckor förra året då min var på verkstad. Kände samma sak med XC70n igår!

Sambon tycker vi ska vänta. Vilket kanske är lika bra.
volvobrasse skrev:
GustafD skrev:Håller med föregående talare om att volvo blev intressanta med designen på framförallt xc60 och s60 men även v60. För att inte prata om nya xc90 som jag tycker e grymt lyckad.
Jag har en V70 själv men beställt en V60. Jag provade barnstolar i den och vi fick förvånande nog aningen lite lite mer plats för passagerarsätet fram då barnstolen satt fastmonterad bakom, till min förvåning. Dock så är det aningen mindre bagage. Men då vi inte använder vagn så är det inget problem.

V60 är mer en lifestyle-bil, vilket också var Volvos önskan med den. V70/XC70 (vi drar till fjällen versionen av V70) är en tråkig men för dyr folkbil, som är ett gammalt arv från gamla tråkiga Volvo (efter dess storhetstid).

Uppenbarligen så börjar detta ändras nu. V90 kommer säkerligen bli något annat. Om man tänker ha en bil i 5-7 år så skulle jag garanterat vänta på V90 istället. :)

Hade inte V60 funnits hade jag gått på BMW 3-serien istället.
av spuzz
Ja min V60 går också som en klocka. Bara hoppas VEA levererar!
XC90_Executive skrev:Kan verkligen rekommendera en XC60! Kör ca 100 mil i veckan och den går som en dröm!! :-)-)

MY15 D5 awd Black-R kör jag :D
Användarvisningsbild
av sony
spuzz skrev:Ja min V60 går också som en klocka. Bara hoppas VEA levererar!
XC90_Executive skrev:Kan verkligen rekommendera en XC60! Kör ca 100 mil i veckan och den går som en dröm!! :-)-)

Diskutionen handlar om xc60 xc70
av spuzz
Om du kollar så skapade jag tråden. Är nöjd med nuvarande V60 och hoppas jag inte blir besviken på min D4 VEA.

Nu är bilen beställd!

Bronsfärgad XC60 D4 Momentum BE Automat Driver Support och Klimatpaket VOC. Leverans runt jul.
sony skrev:
spuzz skrev:Ja min V60 går också som en klocka. Bara hoppas VEA levererar!

Diskutionen handlar om xc60 xc70

Jag har en trasig dörrlist, har testat det me[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Det ska inte vara några problem, om jag har […]

Hjälp med Vida

Tack Jallemet. Saken är att min OBD läsa[…]

Katalysator...

Om du har original downpipe (främre avgasr&ou[…]