Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Psyko
Lucif3r skrev:
Gotlandsbästa skrev:Då funkar det olika på olika ställen. Jag bokar tid med min service tekniker, jag går till honom personligen & lämnar nyckeln. Jag hämtar bilen hos honom. Han förklarar vad som gjorts & om något behöver göras. Men det är klart att det är så i Visby som har kanske 10 meckar. Medan Segeltorp har många många fler.

Vadå fungerar olika? Din tekniker läser i manualen och följer den ord för ord. Stöter han på något problem måste han ringa till servicecenter så dom får avgöra vad han ska göra. Något annat får han inte göra.
Vilket BS!!
Tror du verkligen på det själv?

Teknikerna på en Volvo åf är väldigt självgående, dom har all info dom behöver för Volvo bilarna som dom lagar.

Hur tror du mekarna på icke auktoriserade verkstäder gör då? Jo, dom ringer teknikerna hos Volvo åf och försöker få hjälp med det mesta då dom varken kan alla bilmärken eller har information om dom....

När dom inte får svaren blir dom tvungna att lämna in bilarna och betalar för det själva. Tror du att kunden får reda på att bilen lagats på ett annat ställe än där han/hon lämnade den?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Har servat min bil på Roslagsbil i Norrtälje alla gånger utom en, då det blev Liljas i Kalmar. Båda Volvo-verkstäder. Bilia har det bara blivit några gånger i yttersta nödfall. Ett exempel är när kopplingen rasade och bilen bärgades. Aldrig annars, flera tusen extra för en vanlig service är inte närheten värd.
av Andis
MartinS skrev:Hittar man en meck man har förtroende för kan ju Bilia va bra, men generellt är de ju rätt kass annars.

Själv lämnar jag alltid på Landvetter Biltjänst, en liten "Volvo Nära" verkstad. Bra personal av den gamla skolan som förstår vad kundservice är för någon som bryr sig om sin bil och är bilintresserad. För mig är det viktigare än en flashig entre...

Finns Bilia Tumba kvar kanske de kan va en sådan liten personligare anläggning, eller så är dom helt kass....

/Martin
Bilia Tumba finns kvar :-)

Och Japp dom är en sån liten personlig anläggning utan Flashig Entre där man talar direkt med den som meckar med din bil.

Har bara bra erfarenheter av Bilia Tumba.

Med vänlig hälsning,
Andis
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&o[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]