- sön 19 okt 2014, 19:10
Känns som många sköter bilen själv eller lämnar till auk. Volvo-verkstad. Håller småverkstäder på att dö ut?
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Vilket BS!!Gotlandsbästa skrev:Då funkar det olika på olika ställen. Jag bokar tid med min service tekniker, jag går till honom personligen & lämnar nyckeln. Jag hämtar bilen hos honom. Han förklarar vad som gjorts & om något behöver göras. Men det är klart att det är så i Visby som har kanske 10 meckar. Medan Segeltorp har många många fler.
Vadå fungerar olika? Din tekniker läser i manualen och följer den ord för ord. Stöter han på något problem måste han ringa till servicecenter så dom får avgöra vad han ska göra. Något annat får han inte göra.
MartinS skrev:Hittar man en meck man har förtroende för kan ju Bilia va bra, men generellt är de ju rätt kass annars.Bilia Tumba finns kvar
Själv lämnar jag alltid på Landvetter Biltjänst, en liten "Volvo Nära" verkstad. Bra personal av den gamla skolan som förstår vad kundservice är för någon som bryr sig om sin bil och är bilintresserad. För mig är det viktigare än en flashig entre...
Finns Bilia Tumba kvar kanske de kan va en sådan liten personligare anläggning, eller så är dom helt kass....
/Martin
Jag har visserligen bara fått den till min E[…]