Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kör med "autoplugin" och inga problem...
Racetwin2 skrev:Jag upplever att min fungerar mycket sämre denna höst än förra hösten. Har Iphone5. Flera fall:
Jag trycker på start i appen men inget händer.
Jag får meddelandet att bilen inte använts på länge och att den gått i standby och inte kan nås. Detta trots att jag kört med den dagen innan.
Jag får meddelande att bilen inte kan kontaktas.

I vissa fall fungerar det om jag försöker två gånger. I morse var det samma sak: efter att ha startat den två gånger och båda gångerna fått meddelandet att kontakt inte kunde skapas och det står "frånkopplad" i telefonen så öppnade jag ytterdörren och till min förvåning hade den startat.

OBS! Får inte varning om låg batterinivå så det skall inte vara det som är problemet. Får ringa och kolla för nu är jag trött på detta.
Har exakt samma situation. När appen har kontakt med bilen och ger temp. och all annan status är funktionen start av värmare ett skämt. "Kunde inte kontakta din Volvo" följt av "Tekniskt fel". Finns ingen anledning att problemet ska kvarstå. Nu gick jag ut och startade värmaren manuellt eftersom det är -1 grad men det var inte tanken när jag valde den här bilen.
Intressant att ta del av inläggen i tråden. Verkar som den enda pålitliga lösningen är en fjärrdosa till värmen. Köps på Volvo eller? Kostar?
En fråga bara, har alla ni som upplever problem med VOC-appen MY15, eller finns det någon som har tidigare modellår också?
Någon som felanmält det till sin ÅF eller volvo kundkontakt? Jag har ju inte fått min MY15 än, så jag har själv ingen VOC att felanmäla. Men vore ju delikat om allt fungerade bra när jag får den nya, med tanke på allt strul jag haft med den innan. Förtroendet är inte på topp för volvo just nu tyvärr.
Elmeholt skrev:En fråga bara, har alla ni som upplever problem med VOC-appen MY15, eller finns det någon som har tidigare modellår också?
Någon som felanmält det till sin ÅF eller volvo kundkontakt? Jag har ju inte fått min MY15 än, så jag har själv ingen VOC att felanmäla. Men vore ju delikat om allt fungerade bra när jag får den nya, med tanke på allt strul jag haft med den innan. Förtroendet är inte på topp för volvo just nu tyvärr.
Felanmälde till VoC supporten den 16/10 (020 948080). Svaret var först att allt bórde fungera för min bil, men sedan sa man att ett visst probelm med systemets server kunde finnas, detta skulle lösas inom någon dag. Supporten har också lovat att återkoppla till mig, har dock inte hänt ännu..
Kommer att ge det ett par dagar till sedan kommer jag att reklamera funktionen VoC som ett garanti ärende. Volvo har sålt en vara/tjänst till mig som de ej kan leverera, dvs ett tydligt reklamations ärende. Bör även tilläggas att detta inte precis är första gången det strular. Skulle tippa på ca 50% tillgänglighet över tiden.
Robbi skrev:Jag har en helt ny XC70 sport edition och det fungerade idag klockrent att starta värmaren via appen. Det är första gången jag testar. Jag bor i Göteborgstrakten.
Min fungerade perfekt från lördag kväll tills nu på söndag e.m. Just nu fungerar ingen uppdatering från bilen alls, (SKÅNE)
Min fungerade igår Söndag, men ej idag.
Pratade med kundtjänst, och enligt dem kommer de starta om servern i eftermiddag.
De nämnde nått om strul med telenor.
Känns som om det inte är det mest pålitligaste system volvo kör med.. :roll:
Igår kunde jag inte få upp rätt position på min bil, det stod att den var kvar på jobbet?? Allt annat uppdaterades. Imorse, efter att jag hade kört med bilen, kom rätt position upp? Någon som har haft detta problem?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

[…] och T5 finns endast med framhjulsdrift[…]

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]