- tor 16 okt 2014, 13:52
Men det låter mycket bra att det går fort när det väl börjar röra på sig, jag får hoppas jag kan slå ditt rekord på drygt 6 veckor, min volvohandlare tror jag sålde 2000 bilar om året (om det även inkluderar begagnat vet jag inte), så de har säkert bra fart på leveranserna till sig.
Grejen är att man får betala förmånsvärde för HELA månaden även om man bara har bilen 1 dag, så det är inte värt för mig att hämta ut bilen om det bara är typ 2 veckor kvar på november, då får jag vänta tills 1 dec på att hämta ut den, så hoppas det går FORT!
Kite skrev:Ja något sådant. Men Min volvo sida verkar inte vara helt pålitlig för jag gick från 1500 i kö på söndag em till färdigbyggd på måndag morgon. Sedan på tisdag morgon kom det ett mail om att "nu börjar bilen byggas" trots att det redan stod att den var färdigbyggd och sen på onsdag em fick jag mail om att nu är bilen klar för leverans.Jag har 4700 bilar före mig i kö på minvolvo, men ändå har jag kommit till första produktionssteget, plåttillverkning
Edit: Men jag tror det spelar roll vilken handlare man har och hur många bilar de säljer för ibland verkar de vänta in ett visst antal bilar till en handlare innan de levererar ut dem.

Men det låter mycket bra att det går fort när det väl börjar röra på sig, jag får hoppas jag kan slå ditt rekord på drygt 6 veckor, min volvohandlare tror jag sålde 2000 bilar om året (om det även inkluderar begagnat vet jag inte), så de har säkert bra fart på leveranserna till sig.
Grejen är att man får betala förmånsvärde för HELA månaden även om man bara har bilen 1 dag, så det är inte värt för mig att hämta ut bilen om det bara är typ 2 veckor kvar på november, då får jag vänta tills 1 dec på att hämta ut den, så hoppas det går FORT!
Volvo V70 2,5T MY05