- tor 09 okt 2014, 17:56
Var och läste ut felkoder idag och det kom upp en del, men nu till frågan, vilket av allt det här gör bilen så sjukt seg?

Moderator: Moderatorer
whitethrash skrev:Var och läste ut felkoder idag och det kom upp en del, men nu till frågan, vilket av allt det här gör bilen så sjukt seg?Luftmassemätare känns som att den spelar ganska stor roll, har dock inte läst igenom tråden så kanske ett värdelöst svar..
benka1 skrev:Bakre lambdasond är det inte o fel i styrmodul ramminne finns det ? är vell ingen dator på det viset(ecu)
Förmodligt fel tempgivaren som ger fel signal till ecu,n ,därför det blir felkod på bakre lambdan o lmm tror jag?
Ryck kontakten till lmm -sämre eller ingen skillnad?
Får ecu,n fel info så sätts felkoder o då kan ej turbon ladda fullt för att skydda motorn.
Ifs så lagrar "datorn" felkoder om det kallas ramminne så okay...
benka1 skrev:Den sitter bredvid termostat huset,bökig o få bort om man ej har specialhylsa med öppet spår för kabeln...Okej! Har tyvärr inga saker att ohm mäta med, så jag får gott leta vart den sitter och byta ut den antar jag.
Börja med att ohm mäta ska ligga på runt 2-300 ohm varm motor.
whitethrash skrev:Det ska vara modellen med en sladd kontakten sitter i sladden...benka1 skrev:Den sitter bredvid termostat huset,bökig o få bort om man ej har specialhylsa med öppet spår för kabeln...Okej! Har tyvärr inga saker att ohm mäta med, så jag får gott leta vart den sitter och byta ut den antar jag.
är det en sån här jag ska ha då?
'http://www.skruvat.se/Kylvatsketemperat ... 85565.aspx
benka1 skrev:Kan nån av dom här passa isånt fall eller har du eller nån annan möjligtvis artikelnummer på en orginal?whitethrash skrev:Det ska vara modellen med en sladd kontakten sitter i sladden...benka1 skrev:Den sitter bredvid termostat huset,bökig o få bort om man ej har specialhylsa med öppet spår för kabeln...Okej! Har tyvärr inga saker att ohm mäta med, så jag får gott leta vart den sitter och byta ut den antar jag.
är det en sån här jag ska ha då?
'http://www.skruvat.se/Kylvatsketemperat ... 85565.aspx
Nu tar Volvos "eminenta mjukvarutekniker &q[…]