Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jobbar man inte med "egna nycklar" hemma tycker jag manuell stol är att föredra, elstol är bra segt att ställa om jämfört med en vanlig, om det bara är avståndet till ratten man skall ändra. Däremot är det otroligt praktiskt på passagerarsidan om man har barn som skall åka upp och ner, fram och bak för att sitta bra mot bälte och krockkudde. Bara synd att det inte finns minne på passagerarsidan.

P-sensorer fram har jag aldrig förstått vitsen med, dom piper ju hela tiden så man ignorerar alla pip, och taklucka är jag gärna utan pga vattenläckagerisken, speciellt om det bara är en liten lucka och inte ett helt tak som ju trots allt ger ett ganska trevligt ljus.

Adaptiv farthållare tycker jag fungerar bra om man följer strömmen, men kör man snabbare än medelsvensson och mycket motorväg är det faktiskt rätt kass. Däremot är ju CWAB en bra funktion som kommer på köpet.

Mina fem cent..

/Martin

PS. AWD är grymt!
av jfk
Jo vi gjorde så här: bestämde bil och utrustning vid första handlaren och lät honom förstå att vi kommer jämföra med andra. Likaså dom vi besökte. Alla visste alltså att vi kommer se vem som har lägsta pris. Till sist stog det mellan första och en handlare till. Priset var nu bara 1000 kr i skillnad. Då vi kände att vi ville sponsra den egna volvo försäljaren( pga. Närhet och service), så berättade vi att han var 1000 kr dyrare, men om han kastade med ett drag så skulle vi köpa bilen hos honom. Efter lite funderande och räknande så hörde han av sej och gick med på det. Tror det skulle blivit svårt att få ner priset mer än så. Skulle väl gärna haft mer grejer, men det är ju det här med ekonomin också. :???: Man är ju inte bortskämd med bekvämligheter, då man åkt gammal v40 i 35.000 mil,så jag tror nog utrustningen vi valt kommer funka. Tack för alla synpunkter och råd. Vi syns väl efter vägarna. Tack. :D
Användarvisningsbild
av Gurra82
Rätt tänkt, NI köper bil inte och era behov sätter standarden. Ni kommer bli grymt nöjda.
Användarvisningsbild
av grillchips
Martin: absolut, jag förstår vad du menar. Jag ställer dock om min stol åt alla möjliga håll och har den ändrats med min nyckel så är det i princip omöjligt att hitta exakt samma läge igen, så elstol är för mig att föredra. Sedan visade det sig att även passagerarsätet var elstyrt i bilen och det gjorde ju inget heller. :D

Nåväl, Grattis till köpet JFK! Som andra redan sagt så kommer ni definitivt bli nöjda.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
344k va inte illa med alla tillval bilen i sig i grunden OCR ligger ju på en slant så att säga!
Användarvisningsbild
av LazerHawke
344k va inte illa med alla tillval bilen i sig i grunden OCR ligger ju på en slant så att säga!

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås