Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
svergie2 skrev:Driver support lär ju vara MYCKET uppskattat om du kör 8000 Mil/år.
Tycker det ser bra ut! :D
Jaså, varför då? Lägget plingplonget av efter några milBild

Skämtåsido, det ser mycket bra ut! Uppenbarligen något jag skulle valt bort och valt till men sådan är ju smaken. Det blir en mycket välutrustad bil. Jag valde dock Sport Edition för att få lite fastare köregenskaper och nivåreglering.
Användarvisningsbild
av ER
Ja, är en del onödigt jag skulle välja bort oavsett om jag kör 500 eller 10000mil per år. Har hellre riktiga extraljus än "hjälpmedel" för 15lax som förhindrar detta då det gått bra att köra bil utan dessa tidigare och kommer så göra i framtiden också, takluckan för 10 lax skrotar jag direkt liksom Four-c som rövar bort ytterligare 16lax för hellre nivåreglering för 5 lax samt rövvärmare i baksätet än integrerade barnkuddar för samma oavsett småfolk bak eller ej.
Kör hellre smalare 215/65-16" vintertid än feta 235/50-18" som halkar omkring och inte kommer ner ordentligt, spar en hel del på detta trotts premiummärke på däckena när omgång2 skall införskaffas om några år när byte är aktuellt.
Delbart drag som sköts är inget större problem för hellre slippa risken att bli skitig pga fast drag när jag inte har kärra efter än konstant ståfräs i rumpan som hör förra årtiondet till. :wink:

Av det jag skulle spara in lägger jag lite på texilmattor för sommaren samt belysta insteg för lite mer hemtrevnad och riktiga extraljus med Qpax-fäste monterade då det ändå blir billigare än detta priset då det finns en hel del onödigt dyrt listat som lätt väger upp dom pengar dessa småsaker kostar extra.
Lägger även till laminerade sidorutor för 4300kr.
Så spar 41000kr och spenderar bara dryga 20000kr exkl. besparing på däckkontot så då har man råd med dyraste extraljus du hittar utan att gå back på kostnaden.
av Magnus70
Tack för alla synpunkter.
Gällande "feta vinterdäck" så gillar jag stora fälgar, kör idag 18" 235 på vintern men då är det en A6a med Quattro och det funkar bra.
19" på sommardäck, kunde helt enkelt inte låta bli.. :)
Färgen ja gillar den helt enkelt vet ej varför föll bara... :)
Laminerade rutor är med.
Delbart drag gillar helt enkelt inte fast drag inte snyggt enligt mig.
Ventilerade stolar, hade det i min V70 från 2008, var bra med då betydligt billigare ån idag.
Jag tycker att 500+ för en XC70? känns inte helt ok, men som tjänstebil funkar det. Skulle hellre ta en XC90 men kan inte vänta till sen våren -15. Har kört 26,000 mil med min A6a och den känns inte stabil längre.
Med vänlig hälsning
Magnus
av JE Jr
Ja du har ju nästan kryssat i så mycket det går :)

Tycker standard panelinlägg är ganska tråkiga, men Modern Wood för 1600:- är mycket roligare!
Tycker också om elfällbara nackskydd för 1000:-, man får mkt bättre bakåtsikt tycker jag, att gå runt och fälla nackskydden manuellt gör man ju bara inte...
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Är så trött på bilförsäljare som tjatar om elfällbara nackstöd och VOC! Varför är dessa 2 tillval så viktiga för dom att sälja?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
VoC är ju helt underbart! Så det förstår jag definitivt!!

El-fällbara nackskydd väljer jag alltid till för knappens skull, har aldrig använt dom på någon bil tror jag :oops:
Användarvisningsbild
av Guligan
Ser ut som en trevligt specad bil! Självklart skall du behålla el.fällbara nackstöden. Jag hade dock strukit el.manövrerad passagerarstol och istället prioriterat ventilerat läder. Lite snyggare paneler än de som är standard är också trevligt, och kostar inga stora pengar.
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]