Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malte79
Nån som vet vilken lamptyp som sitter i halvljuset på en V70 årsmod-07
Med Bi Xenon?
Användarvisningsbild
av milktrucker
D2R, men D2S funkar också om du filar ett spår i sockeln
Användarvisningsbild
av milktrucker
hammerin skrev:Du ska ha D2R eftersom reflektorn är öppen. Inte D2S.
ja men det sitter likväl avskärmning inne i reflektorn så den extra avskärmningen på D2R blir överflödig
av Lövet
NEJ. Den avskärmningen du pratar om är för helljuset som ges av samma lampa. D2S är för projektionsstrålkastare, inte reflektor.

Malte79: Du ska absolut ha D2R och ingenting annat överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
av milktrucker
D2S fungerar klockrent, även genom besiktningen
av Lövet
Du har du träffat på en av de berömda blinda besiktningsmännen
Användarvisningsbild
av milktrucker
avskärmningen sitter i reflektorn så att ljusbilden blir rätt iaf. Sen att D2R har integrerad avskärmning på lampan saknar betydelse i praktiken när strålkastaren avskärmar lampan.
Känns skit att lägga 100-200 kr extra per par bara för att få ytterligare en avskärmning.
Samtidigt är utbudet på D2R begränsat jämfört med D2S, dvs jag kan t ex fritt välja mellan alla tillgängliga lampor.
t ex finns inte night breaker, som f.ö är prisbelönt, som D2R.
av Lövet
Night breaker är en halogenlampa: http://www.osram.se/osram_se/nyheter-oc ... /index.jsp

Jag är ledsen men jag tror inte ett dugg på det du skriver. För den som exempelvis monterat D2R eller D2S i samma lampa (mig inkluderad) märks direkt enorm skillnad på ljusbilden i samma reflektor. Varför tror du det finns två olika lamptyper om båda skulle ge samma ljusbild?
Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]