- lör 04 okt 2014, 22:39
Tyvärr räcker inte 7,5 basbelopp (333tkr) En momentum med automat och klimatpaket (VOC) (utom något som helst mer utrustning) skulle kosta mig netto 340tkr efter ca 13% ramavtalsrabatt. Visst skulle jag kunna strunta i klimatpaketet, men det prioriterar jag ungefär lika automat. Dessutom vi måste jag ha dragkrok och tonade rutor.
Eftersom manuell är en miljöbil har jag 9 basbelopp (399,6tkr) att handla för (företagets bilpolicy..)- således kan jag bre på med en Ocean race m.m. m.m. så att säga.
Därav inte automat men massa annat som kompensation!
Mvh
GustavE skrev:Automat som du enligt första inlägget valde bort pga priset. Ger inte det mer komfort och därför glädje än navigation, glastak och Ocean Race?Håller med.
Köpte själv en manuell som jag ångrar lite nu i efterhand. Ligger man mest på långkörningar längs E4 med bilen spelar det kanske inte så stor roll. Men vid all annan körning gör automaten ett väldigt stort jobb åt en. :)
Tyvärr räcker inte 7,5 basbelopp (333tkr) En momentum med automat och klimatpaket (VOC) (utom något som helst mer utrustning) skulle kosta mig netto 340tkr efter ca 13% ramavtalsrabatt. Visst skulle jag kunna strunta i klimatpaketet, men det prioriterar jag ungefär lika automat. Dessutom vi måste jag ha dragkrok och tonade rutor.
Eftersom manuell är en miljöbil har jag 9 basbelopp (399,6tkr) att handla för (företagets bilpolicy..)- således kan jag bre på med en Ocean race m.m. m.m. så att säga.
Därav inte automat men massa annat som kompensation!
Mvh