- tis 07 okt 2014, 20:50
Kan väl börja med tidigare erfarenheter av min 2011 V70 D5 AWD där jag hade samma problem med vibrationer. Bilen var inne på Volvo där dom vet om att det finns problem med vibrationer i denna bilmodellen. Dom fick göra kraftvariation balansering flera gånger över dom 12.000mil jag körde med bilen. Problemet upplevdes mest med vinterdäcken och vid 100km/h
Köpte en ny bil för 2mån sedan, en V60 D5 AWD idag monterade jag på vinterdäcken och tyvärr kom samma vibrationer upp som jag hade på min V70 och jag är inte så lycklig över detta. Detta trodde jag verkligen inte jag skulle behöva uppleva igen.
Hjulen är helt nya och jag har varit och köpt däck och sett att det är ordentligt balanserat.
Någon som upplever samma som jag göra?
Köpte en ny bil för 2mån sedan, en V60 D5 AWD idag monterade jag på vinterdäcken och tyvärr kom samma vibrationer upp som jag hade på min V70 och jag är inte så lycklig över detta. Detta trodde jag verkligen inte jag skulle behöva uppleva igen.
Hjulen är helt nya och jag har varit och köpt däck och sett att det är ordentligt balanserat.
Någon som upplever samma som jag göra?