- sön 05 okt 2014, 19:48
Sliter med svärfars 940 som inte startar. Inga felkoder. Gnista finns. Bytt bensinpump, det vita bränsleinsprutningsreläet, det svarta reläet på vänster innerskärm, vevaxellägesgivaren, luftmassemätaren och styrboxen den på höger sida. Kollat alla vakumslangar och alla jordförbindelser. Det finns bensin under tryck i röret som matar spridarna. Men den startar inte. Svärfar tror inte lä'ngre att jag kan nåt om bilar...
Pärlan som gått 30 tusen mil började dö när han svängde av landsvägen. Felfritt i 90 km/h alltså men i rondell eller korsning direkt efter dog den. Efter 5-10 min startade den igen. Möjligen var den mer känslig för högerkurvor och brant nedförslut (i och ur garaget). Dö-perioderna kom allt tätare och nu är den rejält död. (Går på startgas.) Jag sliter mitt hår. Läst massor med trådar. Tacksam för tips :) för att svärfar ska återfå sin tro. Och sin bil.
Pärlan som gått 30 tusen mil började dö när han svängde av landsvägen. Felfritt i 90 km/h alltså men i rondell eller korsning direkt efter dog den. Efter 5-10 min startade den igen. Möjligen var den mer känslig för högerkurvor och brant nedförslut (i och ur garaget). Dö-perioderna kom allt tätare och nu är den rejält död. (Går på startgas.) Jag sliter mitt hår. Läst massor med trådar. Tacksam för tips :) för att svärfar ska återfå sin tro. Och sin bil.
- By Aiden