wmrohje skrev:jag har liknande ljud (V90-97 22k mil) ...Oj! Det ska jag undersöka närmare, jag har dock inte noterat att det skulle kunna vara det tidigare när jag kollade.
bytt knasterstagen och haft inne på verkstad 2 gånger för att hitta felet utan framgång
men förra veckan gjorde jag en grundlig tvätt med underspolning och då ser jag att fjädern höger fram är av på varvet längst ned!, gissar att det är vad som skramlar
ingen notering på besiktning sedan ljudet kom för 5-6 år sedan
Mitt missljud börjar bli riktigt påfrestande, det hörs tillochfrån i stort sett i alla hastigheter och på alla vägar (dock brukar mindre gupp och ojämnheter speciellt framkalla det). Ju högre hastighet, desto snabbare klapper/skrammel. :(
De enda fel jag känner till som jag kan tänka mig skulle kunna ha någon som helst inverkan är;
- glapp i styrled
- glapp nånstans i styrstången (men detta "kluckar" bara lite grann när man ruckar på ratten vid typ stillastående.
Börjar fundera på om mina halvtaffliga mek-kunskaper kan ha lett till att jag gjorde något fel när jag bytte krängningshämmarstagen. Men det kan man väl ändå inte misslyckas med? ??:-/
Nu har jag iallafall bokat en verkstadstid för att fixa hjulinställning bland annat, och de ska felsöka detta och byta styrled på samma gång. Känns bara lite olustigt att behöva köra med det tre veckor till (kör 50-100 mil i veckan)...