- lör 04 okt 2014, 23:22
Bara jag som inte kan förstå varför inte alla bensin vea är Flexifuel? Helt plötsligt passar alla bensinare i företagspolicys etc.
Moderator: Moderatorer
PFA skrev:Nu är det ju trots allt skillnad i karaktären på en diesel och en bensinare. T5'an låter intressant, skulle gärna prova en. Jag gick dock från en FT till en D4 och måste säga att jag är förvånad över hur pigg och varvvillig D4'an är - för att vara en diesel...och inte helt ojämförbar med en bensinare. Mycket trevligare än t ex BMW's tvålitersdiesel. Även automaten är jättefin.
TommyP86 skrev:Bara jag som inte kan förstå varför inte alla bensin vea är Flexifuel? Helt plötsligt passar alla bensinare i företagspolicys etc.Håller med dig fullt ut, fattar inte eller varför inte alla nya vea bensinare ändå kan gå på etanol också snacka om att gå tillbaka i utveckligen. Men det är väl politikerna som vill styra tillbaka det mot bensin/diesel/el.
LazerHawke skrev:Har också upplevt att den är lite seg vid kickdown, framförallt vid låg hastighet är den inte vad man kan förvänta sig av en volvodiesel.PFA skrev:Nu är det ju trots allt skillnad i karaktären på en diesel och en bensinare. T5'an låter intressant, skulle gärna prova en. Jag gick dock från en FT till en D4 och måste säga att jag är förvånad över hur pigg och varvvillig D4'an är - för att vara en diesel...och inte helt ojämförbar med en bensinare. Mycket trevligare än t ex BMW's tvålitersdiesel. Även automaten är jättefin.
Upplevde dock lite att den var seg i kickdownen D4an när jag ladda på.....
simonhalmstad skrev:Kan nog vara så...LazerHawke skrev:Har också upplevt att den är lite seg vid kickdown, framförallt vid låg hastighet är den inte vad man kan förvänta sig av en volvodiesel.PFA skrev:Nu är det ju trots allt skillnad i karaktären på en diesel och en bensinare. T5'an låter intressant, skulle gärna prova en. Jag gick dock från en FT till en D4 och måste säga att jag är förvånad över hur pigg och varvvillig D4'an är - för att vara en diesel...och inte helt ojämförbar med en bensinare. Mycket trevligare än t ex BMW's tvålitersdiesel. Även automaten är jättefin.
Upplevde dock lite att den var seg i kickdownen D4an när jag ladda på.....
Arese skrev:Plättlätt T5 - betala mindre för 60 HK mer, avsevärt mjukare och komfortablare gång och en marginell merförbrukning....Precis den drar ju inte sådär jätte mycket mer i dagens läge
Har ingen M10 bult att testa magiska tricket m[…]