- lör 04 okt 2014, 01:08
Defrost - engelska för att starta fläkten och ta bort imma/is från rutorna. Vet inte vad det heter på svenska.
Moderator: Moderatorer
NayaBeach skrev:Defrost - engelska för att starta fläkten och ta bort imma/is från rutorna. Vet inte vad det heter på svenska.Avfrosta kanske

börne skrev:Okhelgonet1 skrev:Ta gärna lite bilder... Sånt uppskattas alltidAnders E skrev:Nej, sitter med metallclips.Ok ska försöka imorgon. Återkommer med feedback då.
Alla frågor är bra frågor, det fina med detta forum.-)

Anders E skrev:Japp, ta tag i underkant och dra utåt, ungefär där påsen är.Ok testade igen och fick loss den.
Kletet är "antignissel" klet.
Klipsen är av metall så dom sitter bra fast.

Anders E skrev:Yes!Vet nu vad som förmodligen var orsaken till stoppet i slangen. Lämnade in bilen för rostskyddsbehandling av bottenplattan för några veckor sedan och det var efter det som imman dök upp på rutorna. Antagligen måste det ha kommit upp rostskyddsmedel i utloppet under karossen när bilen behandlades.
Kläm först på slangen, dra sen isär skarven och blås försiktigt i bägge halvorna.
helgonet1 skrev:Inga problem, hoppas detta löste dina problem!Anders E skrev:Yes!Vet nu vad som förmodligen var orsaken till stoppet i slangen. Lämnade in bilen för rostskyddsbehandling av bottenplattan för några veckor sedan och det var efter det som imman dök upp på rutorna. Antagligen måste det ha kommit upp rostskyddsmedel i utloppet under karossen när bilen behandlades.
Kläm först på slangen, dra sen isär skarven och blås försiktigt i bägge halvorna.
Klämde på slangen och det rann ut vatten under bilen på asfalten, så jag förmodar att det var det som måste ut. Sen tog jag isär slangen vid skarven som du sa och blåste med tryckluft i båda ändarna. Försökte också att få ned näven så gott det gick under mattan för att känna om det vart vatten under mattan men det kändes torrt och fint. Så nu är det bara att montera tillbaks grejorna och tacka dig "Anders E" och alla andra för era enormt goda råd.-) Tack så mycket för hjälpen utan er hade jag nog inte fixat det.
börne skrev:Tack till helgonet1 för bilder... nu kommer detta jobb vara en barnlek för alla som ska ge sig på det, bilder säger alltid mer än tusen ordNemas problemas :mrgreen: Så sant som det är sagt.-)
Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]
Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.