Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

börne skrev:
helgonet1 skrev:
Anders E skrev:Nej, sitter med metallclips.
Alla frågor är bra frågor, det fina med detta forum.
Ok ska försöka imorgon. Återkommer med feedback då.
Ta gärna lite bilder... Sånt uppskattas alltid :-)-)
Ok

Update: Är det denna panel ni menar? Den sitter stenhårt isåfall. Den är inte fastskruvad då?? Knakar illa i den tycker jag när man tar i.
Om ni tittar noga på mellersta bilden vid "snöret" som hänger ned så syns en vit rand, den har ungefär samma konsistens som lim av nåt slag som förljer med ut när jag bände i panelen, nån som vet vad det är? Syns tyvärr inte lika tydligt på bild.
Panelen är rätt lång man får skjuva tillbaka stolen för att komma åt allt.
Bild
Bild
Bild
Japp, ta tag i underkant och dra utåt, ungefär där påsen är.
Kletet är "antignissel" klet.
Klipsen är av metall så dom sitter bra fast.
Anders E skrev:Japp, ta tag i underkant och dra utåt, ungefär där påsen är.
Kletet är "antignissel" klet.
Klipsen är av metall så dom sitter bra fast.
Ok testade igen och fick loss den. :-)-) Här kommer lite fler bilder. Är det denna gula slang som ska delas på i skarven?
Bild
Bild
Bild
Yes!

Kläm först på slangen, dra sen isär skarven och blås försiktigt i bägge halvorna.
Anders E skrev:Yes!

Kläm först på slangen, dra sen isär skarven och blås försiktigt i bägge halvorna.
Vet nu vad som förmodligen var orsaken till stoppet i slangen. Lämnade in bilen för rostskyddsbehandling av bottenplattan för några veckor sedan och det var efter det som imman dök upp på rutorna. Antagligen måste det ha kommit upp rostskyddsmedel i utloppet under karossen när bilen behandlades.

Klämde på slangen och det rann ut vatten under bilen på asfalten, så jag förmodar att det var det som måste ut. Sen tog jag isär slangen vid skarven som du sa och blåste med tryckluft i båda ändarna. Försökte också att få ned näven så gott det gick under mattan för att känna om det vart vatten under mattan men det kändes torrt och fint. Så nu är det bara att montera tillbaks grejorna och tacka dig "Anders E" och alla andra för era enormt goda råd. :-)-) Tack så mycket för hjälpen utan er hade jag nog inte fixat det.
helgonet1 skrev:
Anders E skrev:Yes!

Vet nu vad som förmodligen var orsaken till stoppet i slangen. Lämnade in bilen för rostskyddsbehandling av bottenplattan för några veckor sedan och det var efter det som imman dök upp på rutorna. Antagligen måste det ha kommit upp rostskyddsmedel i utloppet under karossen när bilen behandlades.

Klämde på slangen och det rann ut vatten under bilen på asfalten, så jag förmodar att det var det som måste ut. Sen tog jag isär slangen vid skarven som du sa och blåste med tryckluft i båda ändarna. Försökte också att få ned näven så gott det gick under mattan för att känna om det vart vatten under mattan men det kändes torrt och fint. Så nu är det bara att montera tillbaks grejorna och tacka dig "Anders E" och alla andra för era enormt goda råd. :-)-) Tack så mycket för hjälpen utan er hade jag nog inte fixat det.
Inga problem, hoppas detta löste dina problem!
Hur som helst så ska det vara fritt flöde i den slangen annars blir ac:n
full av vatten.
börne skrev:Tack till helgonet1 för bilder... nu kommer detta jobb vara en barnlek för alla som ska ge sig på det, bilder säger alltid mer än tusen ord :-)-)
Nemas problemas :mrgreen: Så sant som det är sagt. :-)))))

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.