Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej har en gammal v70 automat som gick klockrent. Nu startar den ibland och startar den så går den ibland bra tills det jag stänger av den, sen vill den inte starta igen. Ibland startar den men börjar hosta och hoppa, rör jag då gasen eller lägger den i växel så dör den. Har nu fått en massa möjliga förslag på vad det kan vara typ startspärr, bränslefilter, bränslepump, luftmassemätare, katalysator som är sönder och täpper till eller lambdasonderna. Finns det någon därute som varit med om samma problem?
Jag är inte fullsketen av pengar och kan inte lägga ner hur mycket som helst på bilen utan att veta var problemet ligger. Volvo kan man ju inte gå till. På min förra bil tog de för en felsökningen som visade att lambda sonderna va kassa och bytet för dessa sammanlagt gick på 14000 men felet kvarstod, då ville de ha mer pengar för att göra felsökning igen. Men ville inte betala tillbaka för lambdasonderna.

En dämpare låter grymt när den &[…]

Vänster bakfälg blir varm

Oken rör sig bara en bråkdels millimete[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/volvo[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Jag bytte denna del bh0 281 002 952_large_0.jpg […]