- ons 24 sep 2014, 15:31
Som jag nämt så är min budget begränsad....Hade ju inte varit så svårt att köpa nån sån bil annars om man har en större plånbok...
VolvoB20 skrev:V70 awd har väldigt många avrått mig ifrån, om de inte är väldans nya...O då spricker budgeten..även för Passaten, BMWn o en subaru som har dom hästarna är likaså alldeles för dyr.....Har varit hos Subaruhandlaren senast igår och det blir nog ingen sådan då vikterna inte går ihop så som jag vill.Sjöllan1980 skrev:joel80 skrev:Fast om den XC70 du kollar på har en totalvikt på över 2250kg får du inte dra 2000kg på ditt körkort. Det är alltså beroende på sammanlagda totalvikten på bilen och släpet. (Som inte får överstiga 4250kg.)Precis vad jag var ute efter!! :D :D
Men hittar du en XC70 med motor du gillar som inte väger mer än 2250kg (eller 2350kg om ditt släp var reggat 1900kg) så är du i hamn. :)
Edit:
Såg att bilen du länkade har 2220kg totalvikt! Då är det lugnt körkortsmässigt! :)
Och lastar du inte mer än att du klarar en invägning på 1800kg är det ok att dra fin kärra med den också.
Det är ju bara dessa bilar som är okej nog i rådande omständigheter![]()
Volvosana jag kollat på ligger +-max 100 kg...så jag o körkort o allt klarar det för farbror blå.. :mrgreen:
Att XC70 skulle vara ända bilen håller jag inte alls med om, V70 AWD, Passat V6 4-Motion AWD, BMW X3 2.5i xdrive, Subaru 3.0 4wd har alla lika mycket hästkrafter och kostar lika mycket, och klarar att dra ännu lite mera på ditt Utökade B kort, Subarun med 245 hk drar du faktiskt 2000 kg helt lagligt med.
Som jag nämt så är min budget begränsad....Hade ju inte varit så svårt att köpa nån sån bil annars om man har en större plånbok...