Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Jag undrar hur man kollar fläktmotorn till kupefläkten om den funkar,hur jag ska koppla kablarna för att få reda på om den funkar.

Det är en 740 GL 88:a
Användarvisningsbild
av eccy243
AC? ACC? ECC? Ej AC?
av Snabelost
Jag gjorde just det idag på en 745 GL -87 utan AC.

Först slet jag bort hela handskfacket (det är ju ändå ingen som använder det). Ibland orkar man bara inte leta upp var skruvarna sitter... Sedan delade jag kontakten till fläktmotorn och kollade så det fanns spänning där. När jag konstaterade att det fanns spänning så demonterade jag motorn genom att lossa skruven och vrida loss motorn. Sen monterade jag isär motorn och flyttade kolhållaren lite nedåt så den fick kontakt. Monterade ihop och nu har jag fläkt igen.

Skall fixa en bild på hur bilen ser ut med "inget handskfacks modd" i morgon.

Är fläktmotorn bortom all räddning kan man köpa en på skroten för nån hundring. Kolla bara så du får en till en bil utan AC.

/Magnus
av wolf_lover
så nu har jag också en fungerande fläkt jag gjorde som du sa och flyttade ner kolen en bit så dom fick kontakt och vips så funkade den för första gången på 3-4 månader

Volvos egen lastgaller passar bara till andra rade[…]

Volvo car UX

Kan de inte bara skicka ut den nu haha. Vet ej om […]

XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8[…]

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]