Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvosten
Hej,

Jaghar en volvo v70 AWD -00, som fått fnatt medblinkers och lyse.

Någon som känner igen problemet?

Plötsligt uppstod ett fel när jag startade bilen.
*Halvljuset gick inte igång
*bakljus gick inte igång
*Blinkers fungerar inte
*instrumentbelysningen fungerar inte.

MEN

*Hazard funkar
*Hel-ljusblink funkar
*parkeringsljus funkar

Efter någon dag försvann problemen för att vara borta en vecka, men har nu återkommit.

Under körning har det också hänt att jag fått bromsvarning och ABS varning och hastighetsmätaren har visat 0!!!!
Detta fel försvann efter ca 5 minuter. (har hänt 2gånger)
Det var en bra ide!!!!!!

Det som funkar är ju precis det som ska fungera utan tändningsnyckeln, medan det som inte fungerar är det som ska fungera endast då nyckeln är vriden/aktiverad
Jag har provat det du föreslår, men det hjälper inte. det blir bara så att motorn stannar.
Däremot känns det som att det finns ett "dödområde" i kontakten bakom nyckeln, för det känns inget från någon "kontakt" utan man kan säga att det känns helt dött inom det område på någon millimeter som Du säger.
Jag tror Du har rätt i att kontaktenheten bakom tändningslåset är rejält misstänkt.
Vet Du om det är mycket arbete att ta bort den enheten för att kolla?
Ev. ska jag kolla i elschemat och se om säkring 10 är kopplat till den kontaktenheten, och om det inte finns 12V där så överväger jag att lägga 12V direkt från batteriet och se om funktionerna kommer tillbaka då.

Tack för Din bra kommentar, som fick mig att tänkaett steg längre.....
Ska kolla ikväll!
/sten

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]