- fre 23 feb 2007, 20:46
Det var jag som tidigare var lite besviken över att min nya bil blev fellevererad till ett annat försäljningsställe, se tråd nedan. Men nu känns det helt OK, försäljaren var helt schysst, han fixade så jag fick ett nödreservhjul till bilen utan kostnad. När jag kommer hem nästa gång så skall jag lyfta ut kompressorn och försöka få plats med hjulet där istället, jag tror att det ska gå. När man långpendlar som jag gör så vill jag ha ett hjul i reserv, även om det bara är ett nödhjul. Domkraft följde med standard dock, det var bra! Byta till en D5:a var verkligen ett lyft tycker jag, automat fick man ju så att säga på köpet, men jag tycker redan att det är suveränt! Den är visserligen bara femstegad, men efter att femman gått i så sjunker motorvarven ytterligare en gång, känns kanske som någon form av lock-up? Lådan frikopplar inte heller som en V70 gör när man står i bilkö tex, men det stör inte så mycket ändå. Jag lånade en D5:a på prov för ett tag sedan, då var det tydligen standard med staget mellan de övre fjäderbenen fram. Min bil saknar detta, det har tydligen utgått?
Färgen blev 477 Electric Silver Metallic, en liten nyansskillnad mot 2,0D:n som var 426 Silver Metallic. I övrigt, Summum med mörkt skinn, Premium Sound, GSM-telefon, takvinge och lite annat. Mycket nöjd hittils alltså, fixar en bild kanske, men då vill jag spola av saltslasket först
Finns en hel det av det i Skåne...
Färgen blev 477 Electric Silver Metallic, en liten nyansskillnad mot 2,0D:n som var 426 Silver Metallic. I övrigt, Summum med mörkt skinn, Premium Sound, GSM-telefon, takvinge och lite annat. Mycket nöjd hittils alltså, fixar en bild kanske, men då vill jag spola av saltslasket först