- tis 09 sep 2014, 08:16
#897037
Du kan inte jämföra mot dina kollegors bilar då de (till 99%) har EHPAS och du har HPAS. Dvs deras pumpar drivs av en elmotor som man styr varvtalet på och du har en remdriven pump som följer motorvarvet. Pumpen ger fullt flöde från strax över tomgång, vid högre varvtal öppnar en ventil och man pumpar bara runt oljan.
Elkontakten du ser på utgående tryckröret är en tryckgivare som ger signal till motorstyr att gasa lite när servopumpen jobbar hårt (för att undvika dippande tomgång vid stora rattrörelser).
Av ljudet att döma skulle jag också gissa på pumpen men det låter otroligt när du bytt flera gånger.
Elkontakten du ser på utgående tryckröret är en tryckgivare som ger signal till motorstyr att gasa lite när servopumpen jobbar hårt (för att undvika dippande tomgång vid stora rattrörelser).
Av ljudet att döma skulle jag också gissa på pumpen men det låter otroligt när du bytt flera gånger.
__________________________________________________________
Volvo V90 D4 Momentum Advanced SE MY19 - Familje/pendlarbil Edition
D4204T14|AW TG-81SC|Osmium Grey|Teknikpaket|H/K|Charcoal läder
19" 5 -trippelekrad, Techmatt, Diamond Cut
20" 8-ekrad, Silver, Diamond Cut
Volvo V90 D4 Momentum Advanced SE MY19 - Familje/pendlarbil Edition
D4204T14|AW TG-81SC|Osmium Grey|Teknikpaket|H/K|Charcoal läder
19" 5 -trippelekrad, Techmatt, Diamond Cut
20" 8-ekrad, Silver, Diamond Cut