- mån 08 sep 2014, 12:59
Tur man inte låter Volvo montera ljusena eller använder B-metoder som nummerplåtsfästen. Hellre två hål genom plasten i nosen med qpax stabilt i/runt krockbalken med fördelen att du heller inte ser 225mm stora ljus från kupén om det är Q-light så city safe kan fungera. Stabiliseringsstag är överflödigt när dom i grunden är stabilt monterade. Givetvis med reservation för extremt tunga 3kg+ LED-ljus då jag använder "lätta" NBB 225.
Skulle vilja se ett fäste volvo eller hemmonterat monterat för ca 2-5 år sedan och används på normal svensk väg som har tjälskador hur pass nitarna sitter då det inte låter bra att nita i bara plasten och sen brassa ut med potthål och annat som river i hålena för nitarna direkt tills dom lossnar. Har haft Light-On vilka kan gämställas med nummerplåtsfäste vad gäller (in)stabilitet och lampbyte 2-3ggr/vinter när man var halogenriddare. Heller ingen fan av stabstag som tvingas in i grill/upp på softnosen för att hjälpa en instabil situation. Ja jag har svårt för tunn plåt som nummerplåtsfästen och skulle utan att tveka hellre köpa originalfästet+elkablage för 2300kr? och sen själv med enkla medel göra ett tvärstag så 3-4 ljus passar och du använder ju ändå fetare kablage för strömmatningen än det volvo vill sälja. Fördelen är att du slipper lägga ut ytterligare ca 1300kr på knappsats+elkablage för knapp i kupén är ett måste i min bok.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..