Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svalle8
Tjena tänkte jag skulle montera extraljus på min xc70 men hittar inget bra sätt att få dit fästet. Tänkte bara kolla om de var någon här som vet något bra sätt att få dit det. :D
av crash75
Hej,

Antar att du sedan länge monterat dit dina X-ljus

Har varit i kontakt med Volvo ang min XC70-14 och de nitar bara fast en plåt i plasten bakom nummerplåten. Provade det själv i helgen med 10st splitt-nitar(kanske lite överkurs) och det sitter riktigt stadigt.

// j
Användarvisningsbild
av ER
Tur man inte låter Volvo montera ljusena eller använder B-metoder som nummerplåtsfästen. Hellre två hål genom plasten i nosen med qpax stabilt i/runt krockbalken med fördelen att du heller inte ser 225mm stora ljus från kupén om det är Q-light så city safe kan fungera. Stabiliseringsstag är överflödigt när dom i grunden är stabilt monterade. Givetvis med reservation för extremt tunga 3kg+ LED-ljus då jag använder "lätta" NBB 225.
Skulle vilja se ett fäste volvo eller hemmonterat monterat för ca 2-5 år sedan och används på normal svensk väg som har tjälskador hur pass nitarna sitter då det inte låter bra att nita i bara plasten och sen brassa ut med potthål och annat som river i hålena för nitarna direkt tills dom lossnar. Har haft Light-On vilka kan gämställas med nummerplåtsfäste vad gäller (in)stabilitet och lampbyte 2-3ggr/vinter när man var halogenriddare. Heller ingen fan av stabstag som tvingas in i grill/upp på softnosen för att hjälpa en instabil situation. Ja jag har svårt för tunn plåt som nummerplåtsfästen och skulle utan att tveka hellre köpa originalfästet+elkablage för 2300kr? och sen själv med enkla medel göra ett tvärstag så 3-4 ljus passar och du använder ju ändå fetare kablage för strömmatningen än det volvo vill sälja. Fördelen är att du slipper lägga ut ytterligare ca 1300kr på knappsats+elkablage för knapp i kupén är ett måste i min bok.

Lyfter en gammal tråd då det nu eventu[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]