Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena, har sökt utan att få svar på frågan.

Jag har n s70 2,5T -98 som vibrerar i ca 50km/h och runt 100km/h, ingen obalans i hjul, raka bromsskivor, (nya), kan bussningen motorfästet (som är halvkasst) bidra till vibrationer? Har bes i nov -13 och dom sa inget om glapp i alla leder m.m. men det kan väl uppkomma på 1 år?
Jag var med om en "olycka" då jag blev tvingad in i en trottoarkant, och då rök 2st fälgar. Var inne på nybergs och fick nya fälgar och dom gjorde hjulinstännling. Efter det så drar bilen något åt vänster vid bromsning.
Okej, då bör vi väl kunna utesluta det då...

Men ja, ett kasst motorfäste kan ge vibrationer. Det övre brukar dock mest ge lite små "ryck". Vibrationer orsakas mest ifrån det högra fästet om det är kasst, då ligger motorn i stort sett rakt på subframen metall-mot-metall.
Sånna vibrationer brukar dock följa motorvarvet rätt exakt.
Okej, då bör vi väl kunna utesluta det då...

Men ja, ett kasst motorfäste kan ge vibrationer. Det övre brukar dock mest ge lite små "ryck". Vibrationer orsakas mest ifrån det högra fästet om det är kasst, då ligger motorn i stort sett rakt på subframen metall-mot-metall.
Sånna vibrationer brukar dock följa motorvarvet rätt exakt.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]