- sön 31 aug 2014, 18:29
När man lägger i S-läget & gör en kick down, då går det bra, mycket bra. Men tycker den växlar lite sent & inte så jämnt som jag önskar. Men har inte så många mil i den ännu, ska från Nynäs till Örebro sen till Arlanda imorgon. Då kommer jag känna på den. Men i "normal läge" växlar den väldigt mjukt & fint!
Doffen skrev:Gotlandsbästa skrev:Har en XC70 D4 Awd My14 hemma nu. (På prov) Tycker den går underbart! Har kört ca 15 mil. Ingen elmanövrerad stol så svårt att hitta en bekväm inställning. Men motorn går väldigt bra. Piggare än jag trodde! Men att lägga i S är inge kul :( ryckigt. Är den nya lådan bättre? Va inne på att byta min XC70 My06 till en V70 T6 eller 3,2. Men nu vettefaan! (I) Tycker XC70 är för jävla mysig bil!
Hva mener du med at Sport funksjonen er ryckigt? Lådan er jo på hugget hele tiden etter å gi fart, i tillegg har du bedre respons på gasspedalen. bruker den kun ved omkjøringer jeg. Synes egentlig den fungerer greitt til det den er ment for.
När man lägger i S-läget & gör en kick down, då går det bra, mycket bra. Men tycker den växlar lite sent & inte så jämnt som jag önskar. Men har inte så många mil i den ännu, ska från Nynäs till Örebro sen till Arlanda imorgon. Då kommer jag känna på den. Men i "normal läge" växlar den väldigt mjukt & fint!

Den nya 8-stegade lådan till VEA heter även den Geartronic.
- By Desmodue