Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Doffen skrev:
Gotlandsbästa skrev:Har en XC70 D4 Awd My14 hemma nu. (På prov) Tycker den går underbart! Har kört ca 15 mil. Ingen elmanövrerad stol så svårt att hitta en bekväm inställning. Men motorn går väldigt bra. Piggare än jag trodde! Men att lägga i S är inge kul :( ryckigt. Är den nya lådan bättre? Va inne på att byta min XC70 My06 till en V70 T6 eller 3,2. Men nu vettefaan! (I) Tycker XC70 är för jävla mysig bil!

Hva mener du med at Sport funksjonen er ryckigt? Lådan er jo på hugget hele tiden etter å gi fart, i tillegg har du bedre respons på gasspedalen. bruker den kun ved omkjøringer jeg. Synes egentlig den fungerer greitt til det den er ment for.

När man lägger i S-läget & gör en kick down, då går det bra, mycket bra. Men tycker den växlar lite sent & inte så jämnt som jag önskar. Men har inte så många mil i den ännu, ska från Nynäs till Örebro sen till Arlanda imorgon. Då kommer jag känna på den. Men i "normal läge" växlar den väldigt mjukt & fint!
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har läst att Spotify ställer krav på någon "minsta tid från knapptryck till spelning börjar" som Volvos lösning inte uppfyller. Så nu kör Volvo med nåt annat istället. Vet inte så noga - har inget Spotify eller liknande.
av mattish
Sportläget är ju just sportläge, snabba och inte sömlösa växlingar. När man kör sport bryr man sig inte om ryck, bara snabbhet.
Sportläget ska ju även dra växlarna längre och växla ner tidigare vid motorbroms för att vara beredd för att på att snabbare leverera kraft.
av Linqid
philipsguy skrev:Gotlandsbästa: det är geartronic som gäller för AWD, förmodligen till nuvarande 70-serie fasas under kommande år... 8-växlad är bara för VEA, alltså framhjulsdrift
Nu må jag framstå som lite av en besserwisser, men på ett märkesforum så... :wink: Den nya 8-stegade lådan till VEA heter även den Geartronic.
Användarvisningsbild
av PeterNas
Gällande SIMkort i bilen och Strömmande musik via Rdio. Jag förstår nu varför Spotify nobbade Volvo.
Jag vet inte om det är telia, bilen eller RdioAppen som krånglar, men ofta tappar jag 3g täckning mitt i stan (centralbron i stockholm) strömningen slutar då fungera, när täckningen kommer tillbaka tycks appen ha hängt sig och jag måste starta om bilen (!) för att få igång den. Annars så står Rdio bara och tuggar i upp till tio minuter.
Summan är att jag sitter i min sprillans Volvo med allt deras skryt om uppkoppling och onlinetjänster och kan inte spela någon musik. Detta händer rätt frekvent, ett par gånger per dag (annars hade jag inte reagerat).

Så jag kommer strunta i simkort framöver, det får bli bt från telefonen. Rdio är för segt så den kickar jag också.
av 5cylindrar
Borde det inte finnas utrymme för reklammation av Sensus då den ej fungerar som utlovat? Jag menar att om man marknadsför och säljer produkter och tjänster så skall de också gå att använda? Förlora täckning är en sak men att appen ej återställs korrekt vid återanslutning känns som ett fel!
Användarvisningsbild
av PeterNas
5cylindrar skrev:Borde det inte finnas utrymme för reklammation av Sensus då den ej fungerar som utlovat? Jag menar att om man marknadsför och säljer produkter och tjänster så skall de också gå att använda? Förlora täckning är en sak men att appen ej återställs korrekt vid återanslutning känns som ett fel!
Man blir lite frustrerad, tyvärr är sådant rätt vanligt med nya system. Får hoppas att framtida uppdateringar löser biffen, tills dess blir det musik via bt och radio.
av chali
Dum fråga men varför använder ni ett SIM-kort i bilen?
Jag har en Xc70 my-15 men kör med telefonens bluetooth som uppkoppling och det fungerar kanon. (samma med frugans)plus att det går ställa så Spotify går igång direkt när jag sätter mig. Det ända jag tycker är lite sådär, är att det skorrar lite från ena högtalaren i dörren, Det borde inte göra det när man köpt bästa ljudpaketet och spelar på halv nivå. det enda andra jag irriterar mig på är att jag inte han lägga till "3-c" tror jag det heter (ställa hårdheten) Jag missade att göra det när jag beställde denna (det gick lite fort ca 10-15 minuter) när jag dagen efter ber säljaren lägga till detta på beställningen så har redan bilen gått till produktion och dom numera inte kan ringa och ändra det. så när man gasar på lite i kurvorna känns den väldigt "mjuk" (jag jämför med Subaru outback -2012 som jag körde innan) /
Volvo car UX

Jag fick den under servicen i går.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]