- sön 31 aug 2014, 18:35
Om du häktar av rem till AC, tejpar igen alla springor som finns, pumpar upp däckena till korrekt tryck vilket är betydligt mer än "rekommenderat", sätter på smala cykelhjul istället för normalfeta hjul, kör med ett ägg under gaspedalen, optimerar biulen extermt för körckeln osv.så kan du komma ner men aldrig matcha placebosiffrorna som är resultat av förbruknings samt koldioxidhetsen som vi har. Faktum är att skulle vi mäta så skulle många dieselbilar av dags dato ha betydligt högre koldioxidutsläpp och därmed även ha högre skatt då skatten baseras på koldiodidutsläppen även om det finns viktigare saker att basera på enligt nya rön.
Gråter inte en enda droppe att min egen bil på pappret är lite skitigare samt drar lite mera än nyare för jag vet att jag har utan ansträngning matchat uppgiven förbrukning mätt vid pump mer än en fåtal gånger men så tillhör inte heller bilen hetsgenerationen.
Nästan att man gråter över att köpare inte synat bluffen och insett att man inte köper den låga förbrukningen bilen har på pappret utan man får betydligt högre.
Detta är ingen hemlighet eller nyhet om man haft ögonen öppna ett tag, har ett komplement till tidigare post:
http://mhf.se/client/files//mf/2013-01/ ... 0synad.pdf
Gråter inte en enda droppe att min egen bil på pappret är lite skitigare samt drar lite mera än nyare för jag vet att jag har utan ansträngning matchat uppgiven förbrukning mätt vid pump mer än en fåtal gånger men så tillhör inte heller bilen hetsgenerationen.
Nästan att man gråter över att köpare inte synat bluffen och insett att man inte köper den låga förbrukningen bilen har på pappret utan man får betydligt högre.
Detta är ingen hemlighet eller nyhet om man haft ögonen öppna ett tag, har ett komplement till tidigare post:
http://mhf.se/client/files//mf/2013-01/ ... 0synad.pdf
Senast redigerad av 1 ER, redigerad totalt 0 gånger.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
- By 20FJan