- fre 29 aug 2014, 23:04
#894011
Det verkar som att alla kan märka och se när bilen regenererar sitt partikelfilter, jag har aldrig märkt det!? Märker inget på motorn eller bränsleförbrukningen. Men snittförbrukningen har aldrig stämmt riktigt! den visar nästan alltid 0.52 l/mil men i verkligheten är den 0.6 under det året jag ägt bilen nu, tills i sommar då den fortfarande visar ungerfär 0.53 men tar nu 0.7 i verkligheten.
Jag kör nästan bara landsväg med min v50 1.6d -07
Det troliga är väll partikelfiltret som är täppt, och bilen regenererar hela tiden. Men det är bra drag i kärran! så kanske inte så täppt?
Eolysen är påfylld och nollad, och provpumpad så det inte finns luft i ledningen.
tryckslangarna till differansgivaren på partikelfiltret är hela och ny givare.
Egr ventilen rengjord och apterad i vida
tacksam om någon har en komentar till värdena i vida? det konstiga är glödstiften som slår till och från hela tiden med någon minuts mellanrum, om det är till regenereringen? men ej bakrutevärmaren slår till
tänkte ev. ta bort partikelfiltret och skära upp ett hål i botten med vinkelslipen så man kan spola igenom med högtryckssprutan, sen bara svetsa igen det med rostfri mig tråd!!??
någon som provat trätta dom?
Hej!
Det verkar som att alla kan märka och se när bilen regenererar sitt partikelfilter, jag har aldrig märkt det!? Märker inget på motorn eller bränsleförbrukningen. Men snittförbrukningen har aldrig stämmt riktigt! den visar nästan alltid 0.52 l/mil men i verkligheten är den 0.6 under det året jag ägt bilen nu, tills i sommar då den fortfarande visar ungerfär 0.53 men tar nu 0.7 i verkligheten.
Jag kör nästan bara landsväg med min v50 1.6d -07
Det troliga är väll partikelfiltret som är täppt, och bilen regenererar hela tiden. Men det är bra drag i kärran! så kanske inte så täppt?
Eolysen är påfylld och nollad, och provpumpad så det inte finns luft i ledningen.
tryckslangarna till differansgivaren på partikelfiltret är hela och ny givare.
Egr ventilen rengjord och apterad i vida
tacksam om någon har en komentar till värdena i vida? det konstiga är glödstiften som slår till och från hela tiden med någon minuts mellanrum, om det är till regenereringen? men ej bakrutevärmaren slår till
tänkte ev. ta bort partikelfiltret och skära upp ett hål i botten med vinkelslipen så man kan spola igenom med högtryckssprutan, sen bara svetsa igen det med rostfri mig tråd!!??
någon som provat trätta dom?