Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mnemoth
Då bilen gått 14000 mil beställde jag i vanlig ordning service.... Fick då reda på att kamremsbyte var flyttat från 24000 till 14000, mao en bra mycke dyrare operation än olja o filter som var tänkt....
Nån som vet varför? Kamremsbyte är ju en av sakerna man räknar på när man köper en bil o 10000 mil är ingen liten skillnad
av Aman
Hej
Troligen är det så att kamremmen inte håller för 24 000 mil, då säkerligen problem uppstått på fordon som rullat mindre där remmen gått av med haveri som följd. Volvo väljer därmed att sänka intervallet för kamremsbyte, för att slippa garantiärenden, och att ansvaret därmed läggs på kunden. På så vis blir man tvungen att göra detta byte och ta kostnaden, om man nu inte kan bevisa genom servicebok eller har serviceschemat på pränt, då man därigenom kan påtala att man blivit vilseledd i samband med nybilsköp. Kanske går det på något sätt att få Volvo att ta sitt ansvar här, och ta del av kostnaden, vilket borde vara det rätta gentemot konsumenten i detta fall.

Blev det längre bultar också?

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]