Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:adrian: Faktiskt inte. Skulle nästan behöva köpa en då vi förmodligen behöver dra en vända eller fem med den i soffan nu när spädbarnstiden är över. Har prövat en hel del olika husmors-tips med olika vätskor, olika kemiska tvättar etc etc, bättre? Ja. Helt borta? Nä. Egentligen vill jag byta ut alla stolar till skinn men jag inbillar mig att våra inbyggda barnstolar i baksätet är bra i försäljningssyfte......
I Uppsala finns en firma som för en ganska billig penning kommer ut till dig och kör en kupétvätt mha ånga, eller så kan man välja att bara köpa en klädseltvätt för en ännu billigare penning.
Vi lät snubben tvätta av kupén plus klädseltvätt i bilen vi köpte i somras. Blev nästan som nytt, luktade så iaf. Han fick tyvärr inte bort de fjorton år gamla armbågsfläckarna i dörrsidorna, men klädseln blev märkbart ljusare och lukten som sagt.

Låter lite som reklam, men resultatet blev faktiskt över förväntan. Skulle tro att liknande firmor finns i Sthlm hos dig. En del mc-polare låter killen ångtvätta hela hojen, grådasig alu blir som nytt blankt.

Om moderator tillåter kan jag meddela firmanamnet.
adrian_vg skrev:
grillchips skrev:adrian: Faktiskt inte. Skulle nästan behöva köpa en då vi förmodligen behöver dra en vända eller fem med den i soffan nu när spädbarnstiden är över. Har prövat en hel del olika husmors-tips med olika vätskor, olika kemiska tvättar etc etc, bättre? Ja. Helt borta? Nä. Egentligen vill jag byta ut alla stolar till skinn men jag inbillar mig att våra inbyggda barnstolar i baksätet är bra i försäljningssyfte......
I Uppsala finns en firma som för en ganska billig penning kommer ut till dig och kör en kupétvätt mha ånga, eller så kan man välja att bara köpa en klädseltvätt för en ännu billigare penning.
Vi lät snubben tvätta av kupén plus klädseltvätt i bilen vi köpte i somras. Blev nästan som nytt, luktade så iaf. Han fick tyvärr inte bort de fjorton år gamla armbågsfläckarna i dörrsidorna, men klädseln blev märkbart ljusare och lukten som sagt.

Låter lite som reklam, men resultatet blev faktiskt över förväntan. Skulle tro att liknande firmor finns i Sthlm hos dig. En del mc-polare låter killen ångtvätta hela hojen, grådasig alu blir som nytt blankt.

Om moderator tillåter kan jag meddela firmanamnet.
Problemet med kattpiss är att det mer eller mindre är ömöjligt att få bort från tex en soffa eller i det här fallet bilstol. Att det blir rent tvekar jag inte på, men pisslukten blir kvar.
börne skrev:Problemet med kattpiss är att det mer eller mindre är ömöjligt att få bort från tex en soffa eller i det här fallet bilstol. Att det blir rent tvekar jag inte på, men pisslukten blir kvar.
Ah, är kattallergiker så har inte umgåtts med katter speciellt mycket. :oops:

Snabb googling: http://www.swecat.com/cat-38liter

Kanske användbart?
adrian: Tips är alltid välkommet på forumet och företag som gör sitt jobb bra är värda att nämnas tycker jag. :)
Men jag förmodar att kostnaden för en "sanering" skulle vara likvärdig med en ny stol på skroten, rent av att stolen är billigare också. Fick liksom sittdyna+klädsel för under hundringen i påskas. Vet att JB listar en stol på självplocken för 500kr men jag tror man kan få det lite billigare ändå.

UrineOff har jag provat och kan ärligt talat säga att jag inte märkte någon som helst skillnad. Vi var påväg hem från ett veterinärsbesök när olyckan var framme och lilla fröken hade varit sövd och gått på diverse mediciner ett tag så ammoniakhalten kan möjligt ha varit extra hög pga detta = ännu svårare att få bort än vardagligt kattstänk liksom.
grillchips skrev:adrian: Tips är alltid välkommet på forumet och företag som gör sitt jobb bra är värda att nämnas tycker jag. :)
Men jag förmodar att kostnaden för en "sanering" skulle vara likvärdig med en ny stol på skroten, rent av att stolen är billigare också. Fick liksom sittdyna+klädsel för under hundringen i påskas. Vet att JB listar en stol på självplocken för 500kr men jag tror man kan få det lite billigare ändå.
Om jag inte minns fel skulle enbart klädseltvätt kosta strax under 400 kr. Så ganska likvärdigt med en förägd stol.

För de av er som har Facebook, Ecosteamobil har 15% rabatt just nu verkar det som. Kan bli billigare med rabatten.
https://www.facebook.com/EcoSteaMobilAB
grillchips skrev:UrineOff har jag provat och kan ärligt talat säga att jag inte märkte någon som helst skillnad. Vi var påväg hem från ett veterinärsbesök när olyckan var framme och lilla fröken hade varit sövd och gått på diverse mediciner ett tag så ammoniakhalten kan möjligt ha varit extra hög pga detta = ännu svårare att få bort än vardagligt kattstänk liksom.
Bummer! :-(O)
Användarvisningsbild
av Kompe
Pratade precis med volvo om en 12 000 mila service för min 960. :)
De sa att allt som skulle göras var ett oljebyte och stift. Stiften byttes för 500 mil sen av mig själv. :twisted:

Så bad dom ta bort stiften och bara byta oljan. Ett olje byte + filter byte skulle gå på 1900:- !! {:-O (H)
Är det bara jag som tycker det är dyrt? :o :shock: Prata med en kompis som har egen verkstad. Han tog ett par hundra för de :lol: 8)
Kompe skrev:Är det bara jag som tycker det är dyrt? :o :shock: Prata med en kompis som har egen verkstad. Han tog ett par hundra för de :lol: 8)
Det är dyrt. Måste du in på service då, kan du inte fixa själv? Eller handlar det om stämplar i serviceboken?
Suttit och sneglat lite på skruvat men efter övervägande ska ja handla lokalt istället ;) Frugans motsats till pärla (v40) ska få sig en ny krängningshämmarbussning då bygeln har gått av på ena sidan. Och båda bilarna ska få nya torkarblad. Har inhandlat pallbockar på classe iaf, har aldrig haft några hemma då ja mest har skruvat på jobbet eller i stugan, så nu slipper ja ha bilarna vilande på domkraften :P
  • 1
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 1912
Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Byte Xenon V70 -08

Som sagt, jag har blivit ombedd att hjälpa ti[…]

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]