Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nillekalle10
Hej alla rullare! Någon här inne som vet om det är likadan styrväxel på en V70 2,4 D5 -08 som på min V70 2.5T -05 ? ??:-/

Enda begagnade styrväxeln som fanns här i stan och måste byta den senast på torsdag :shock:
av topers
Hej

kan vara alt ej, minns ej när de ändrade röranslutningarna.
Om de är samma så är skillnaden i längd inuti bälgen (plast delen). dessa går att byta över men sitter hårt.
av Nillekalle10
Hmm okej! Någon som vet någon styrväxel som passar direkt på? artikelnummer? bilmodell? Får beställa hem en begagnad med raketfart istället!
av bytoken
Det finns ett art nr på styrväxeln, sen är det bara att söka på tex bildelsbasen.se
av Nillekalle10
Har nu bilen ståendes på pallbockar utanför. Hittar inte på märkningen. Kan man på något sätt se den UTAN att riva ner styrväxeln? Tackar för svar så fort som möjligt :)
av ThunderAce
Bytte svärfars styrväxel för nån vecka sen på en V70 och tog hem den från Jönköpings bildemo dock så kunde de inte säga vilken
som passade med hjälp av reg.nr.

Fick krypa under och tog ett par kort på klisterlappen som sitter under värmeskydet på ovansidan.
Klisterlappen är synlig bakifrån, om man tittar upp och framåt i bilens riktning. sökte sen på det numret och fick två träffar på JB, innan
på bara reg.nr. fick jag ca 20 träffar.
klimatanläggnig traig?

hej alla. har problem med min klimatanläggnin[…]

Erfarenheter XC90?

Tror XC90:n har förstärkt vinkelväx[…]

Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen […]

Jag tror att så länge man håller […]