- fre 15 aug 2014, 01:33
Tjena. Förra vintern var jag av vägen och en av mina plåtfälgar vart skev. La om vinterdäcken till andra och gick som på räls. Under vintern och våren har man väl lyckats hitta några påtthål och när jag la på sommardäcken som är breda (225) så hittar jag ett kårdbrott bak på nästan sprillans nya däcken så bytte dem 2 och hade ändå vibrationer fram som bara blivit värre. Har testat att balansera om samtliga, kollat så det är runda fälgar och däck, mortionerat bromsarna och förut slamrade det mycket fram då hade en bult lossnat från oket men satte dit ny och det slutade vibrera några dagar och nu är det tillbaka och blir bara värre. Då jag hissat upp bilen och kikat runt framvagnen så kan det vara helt utan vibrationer tills jag kört ett tag t.ex 0-140km/h sedan saktar in och vänder om och då börjar det vibrerar redan vid 80-90 och blir värre till att försvinna vid 130-140. ibland kan det skaka mindre och ibland mer, verkar även hämmas lite vid sväng. hittar inget glapp i varken spindlar eller styrleder hur testar profsen detta? Var och besiktade idag fick blankapapper men hörde ena gubben säga till andra något om spindel och styrled men inget alls på papper.
- By 20FJan