tottish85 skrev:Tycker inte motorn har några som helst problem att komma upp i arbetstemp över -15 :) Autostarten är djävulens påfund! Hade de i en MB E320cdi -00, men den hade en off-knapp vid askfatet :)
Beror väl på omgivning osv. Jag har "bara" 2.5mil till jobbet och vid -15 så hinner inte motorn upp i temperatur innan jag precis är hemma! Inte bra för partikelfiltret direkt. Redan haft det problemet med DPF och vill inte ha mer nu! :)
Autoläget är bra och dåligt men klantigt att göra att vi inte kan få kunna stänga av och sätta på igen vid behov på ett enkelt sätt, precis som på dem nyare bilarna :)
Vid korta sträckor är det dumt med autoläget.
Har redan mer eller mindre totalrenoverat min värmare och vill fan inte ha mer problem med den så det är viktigt att den inte går en massa onödiga korta tider... :)
Om ca 2 timmar påbörjas mitt arbete och hoppas att allt skall gå vägen utan större problem :)

[img]
http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986