Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
MartinS skrev:
CarMan skrev:
MartinS skrev:Någon som råkat ut för samma problem som jag? Att det fuktar mellan tank och tryckslangen trots att jag har ny slangklämma som är ordentligt åtdragen? Antar att det inte är annat att göra än att byta behållaren.

/Martin
har du den slangen som är vävd (ser ut som lilla returslangen på servobehållaren) så ska du byta till en ny. den nya är mjukare o ser mer ut som en kylarslang i ytfinichen
Japp, den ser "vävd ut", kan det ha med läckaget att göra?
Att byta slang kanske löser problemet då? Någon som har ett cirkapris på den?

Något speciellt att tänka på vid byte, det luftar sig självt va?

/Martin[/quote
ny slang & 2 nya slangklämmer löser garanterat problemet.

det ända du ska tänka på är att hälla i den gröna servo oljan
av turbomart
Jag hade min inne hos Volvo för några dagar sedan. Den har fuktat en längre tid (typ sedan i somras) i anslutningen för den grova slangen i botten av behhållaren. De bytte slangklämman och fyllde på olja. 235 pengar. Återstår att se om det torkar upp. Fick dock göra återbesök för att fylla på lite. Meken kollade noga att det var rätt färg på oljan. Har för mig att det var "den gröna" jag fick.

På stickan står det ju Cold och Hot. Vad motsvarar det för temperaturer? När jag hade kört ca 2 mil häromdagen så var oljan typ 20-25 grC. Ca 0grC utetemp. Ska jag då gå efter Hot- eller Cold-markeringen?
av wizz
Har typ samma sorts problem såg att det droppar vid vänster fram däck ganska stora pölar kollade runt lite nu i kväll och torkade rent där jag kom åt.

Ligger en del olja på plåten under huven vid spolar tanken..
Kan det vara samma problem ? alltså att slangen i botten är kass ? :cry:

Glömde skriva att det är på en S80 -01 som jag har problemet..

Är felet svårt att fixa själv??

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?

Då varnar den igen, men bara när man br[…]