Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dagar
Avgasröret verkar ha ett rosthål på mitten precis under fästet på bilden. Det brummar rätt ordentligt i alla fall. :???: Är det idé att försöka skruva isär fästet och kleta i lagningspasta eller måste det bli mer omfattande än så?

Sidofråga: Se skyddsplåten precis i nederkant av fotografiet. Hur har det hålet uppkommit?
Bilagor
IMG_3164 (600 x 401).jpg
IMG_3164 (600 x 401).jpg (43.15 KiB) Visad 906 gånger
Användarvisningsbild
av Nexus
Det brukar i princip aldrig rosta hål där då det bara är rören som ligger an mot varandra .De har kanske glidit isär lite?
Köp nytt fäste kostar typ 50:- och kapa bort det gamla är enklast.
Ja du plåten under var ju inte vacker, jag hade letat en beg på skroten.
En liten bild på hur änden ser ut på främre röret
Bild
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
då till hör inte mitt agas det vanliga.
har kapa bort den klamman samt lite på ändarna kat och avg var tunt hade rosta hål bakom
satte dit en rak skarvmuff färdig med klammor på lite avg pasta med det var enkelt :shock:.
kapa bort klamman o kolla innan du kapar i avgaset det var litet hål i rören på min det fräste mest inge högt brummande.
går klamman å skruva dän köp en lott isf.

hasse.
av dagar
Är det bara själva klämman / fästet som ska bytas i så fall? I avgasröret ska jag väl inte kapa? Är det denna jag ska ha? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... LJ-986191/

Sidofråga: Är pallbockarna på bra ställen?
Bilagor
front.jpg
framhjul sett bakifrån
front.jpg (61.6 KiB) Visad 887 gånger
bak.jpg
bakhjul sett framifrån
bak.jpg (68.48 KiB) Visad 890 gånger
av S6024t
är ok med pallbockarna...men tror knappt att det räcker att köpa en ny klamma,lagade nyss en likadan bil o avgasröret var av inne i klamman,kapade av på var sida av klamman och trädde på ett rör och svetsade ihop allt,kan väl även funka med klammor och avgaspasta
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
S6024t skrev:är ok med pallbockarna...men tror knappt att det räcker att köpa en ny klamma,lagade nyss en likadan bil o avgasröret var av inne i klamman,kapade av på var sida av klamman och trädde på ett rör och svetsade ihop allt,kan väl även funka med klammor och avgaspasta
s6024t hur kom du åt att svetsa på över sidan?.

det skarv rör jag mena är gjort för såna där grejor
färdigt med klammor. ok har aldrig sett nått sånt rör som e typ 50 cm långt dock.

dagar ang pallbockarna har du stallt dem direkt på gräset är det livsfarligt.

hasse.
av dagar
gubbstrutt skrev:
dagar ang pallbockarna har du stallt dem direkt på gräset är det livsfarligt.

hasse.
Nej, jag lägger 5 cm tjocka brädor som ett golv både under pallbockar och under domkraften. Tack för varningen.
av dagar
Jag lyckades få isär klämman med hylsnycklar så ska väl köpa en lott då :)
Men ser nu att röret är rostat precis innan skarven. Vad är då reko att göra?
Byta hela bakdelen (det är bakdelen som har rosthålet)? Eller måste man byta framdelen med då? Hur länge ska jag förvänta mig att det håller om jag lagar med avgaspasta?
Bilagor
sprucket.jpg
under klämman
sprucket.jpg (32.94 KiB) Visad 879 gånger

Hade inne en Mercedes på jobbet bubbla och l[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Generator Pv 444

Hej! Tack för svar ja orginal Astrolite.Kolen[…]

Kontakten till ECU:n är ju alltså delad[…]