Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Kylelementet skulle jag vilja kalla förångaren, den sitter vid kupéfläkten. Du menar kondensorn framför kylaren, eller hur?
Systemet är säkert tomt, prova att kortsluta lågtryckspressostatens kontakt vid torpedväggen, bara nån sekund när motorn går och AC "på". Alltså, bara kolla att magnetkopplingen slår till, inget mer. Sen låter du en firma provtrycka.
Ja precis det jag menar. Kondensorn, använde det uttrycket förut så vet inte varför jag bytte hux flux :P Förångaren,kommer man åt den om man tar bort plastskyddet under instrumentbrädan på passagerarsidan? Har en stor grejj iklädd med räfflad plåt där jag inte har sett på någon av mina tidigare 850. Lågtryckskontakten, står det 6nm på den kanske?
Användarvisningsbild
av taxi
Om du tar bort fläkten så kan du se en skymt av förångaren.
Och om det står "6 Nm" på pressostaten vet jag inte, den sitter på ett av de två rören som går in genom torpedväggen.
Förångaren brukar sitta ganska besvärligt till inne i fläktpaketet tillsamman med värmelementet, så den delen rotar man inte i om man inte absolut måste...

låt kylfirman kolla AC så berättar dom för dig om det läcker därinne, tills dess - låt det vara!

Nya BE (efter 19 februari 2013) har en begrän[…]

Tack för feedback 👌

Kineserna är ju glada för att ha ett ext[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]