Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dirr3
Hej!

Jag har en 855 -97. Värmepaketet började strula i vintras slog ifrån ibland, slutade skicka värme... men fläkten, acn osv fungerar prima men när det kommer till att slå på fläktflödet till benen så händer det ingenting.
Vad kan man göra? är det någon vipparm, vakumslang eller liknande som har gett up ? eller kan det sitta en massa skit i gångarna? jag har nämnligen haft isär fläkten och blåst rent den med tryckluft och det satt bara lite damm då den.

Mvh,
Användarvisningsbild
av Hilmer
ECC eller manuell AC?
Manuell = Kontrollera att vajrarna sitter och löper som dom ska.
ECC = så är det troligen en spjällmotor som hängt sig, det bästa är att ta felkoderna så får man upp en indikation på vart man ska börja leta fel.
Användarvisningsbild
av taxi
Om du har ECC så är det ett hyfsat vanligt fel att plastaxeln mellan spjällmotor och spjäll till fötter/vindruta går sönder, ta bort handskfacket och titta till vänster så ser du spjällmotorn.
av dirr3
Tackar så mycket för snabba svar! Det är en ECC och jag ska kika på spjällmotorn och armen. Är den gjord av plast?

Mvh,
Användarvisningsbild
av ketto
Ganska vanligt att spjället som går till axeln på motorn är sprucken, brukar lösa sig me lim och ett litet buntband.

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Men för alla behörigheter gäller […]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]