- lör 09 aug 2014, 15:29
Som sagt, bytte tempgivaren och bilen gick normalt. Åkte till en märkesverkstad för att släcka ner servicelampan. På återvägen började bilen bluddra och gå ojämnt samt ryka svart. Och motorlampan tändes. Hemkommen fick den vila några timmar varefter jag provade att starta och köra. Inledningsvis blev det svartrök, men efter några kilometrar började den gå normalt igen. Har just kört ca 5 mil med olika start och stopp på vägen, och allt verkar vara normalt igen. Motorlampan lyser dock fortfarande.
Därav min fråga tidigare. Kan man mäta i realtid vad som händer INNAN det börjar ryka svart? Kan man köra uppkopplad med VIDA och spara alla data på hårddisken för senare analys. Är fullständigt okunnig på datorer och diagnosverktyg, men är villig att köra omkring med en laptop i passagerarsätet om någon kunnig i efterhand kan se vad som hänt.
Därav min fråga tidigare. Kan man mäta i realtid vad som händer INNAN det börjar ryka svart? Kan man köra uppkopplad med VIDA och spara alla data på hårddisken för senare analys. Är fullständigt okunnig på datorer och diagnosverktyg, men är villig att köra omkring med en laptop i passagerarsätet om någon kunnig i efterhand kan se vad som hänt.