- tor 07 aug 2014, 00:04
Hej!
Tänkte att jag skulle fylla på eolys själv i min 2008 v50 1.6D
Läste en tråd om någon som gjort det här på forumet o det verkade enkelt.
Gjorde även till slut ett litet hål i botten av dunken ifall det behövde komma in luft men inget händer.
Har någon ett tipps att komma med?
Slangen in
(- Ändrat -OBS!!! Denna övre bild är fel, koppla istället in dig på en slang ovanför tanken. Ta bort pluggen och klicka dit anslutningen som följer med kittet)

Avluftning / Spill
(- Ändrat -OBS!!! Här ser man även den slang som kittet ska kopplas in på. Det är den yttre "tåten" av de andra slangarna som synns i bild. Det kanske även går att plugga lös direkt från tanken där tåten sitter fast men jag tog bort pluggen på själva tåten för att få mer att jobba med

Tänkte att jag skulle fylla på eolys själv i min 2008 v50 1.6D
Läste en tråd om någon som gjort det här på forumet o det verkade enkelt.
- -Jag köpte 1liter från mekonomen
-Tog bort plugg från slangen som hänger ner från ovansidan tanken (droppade ut några droppar eolys)
-Tryckte in "knapparna" på slangen med vinkelanslutning, drog ur denna och klickade istället i anslutningen som följde med kittet. Passade utmärkt
- Drog ut slangen utanför bilen (högt läge o utan veck) och skruvade locket på dunken, håller dunken sen ovanför hjulhuset
Gjorde även till slut ett litet hål i botten av dunken ifall det behövde komma in luft men inget händer.
Har någon ett tipps att komma med?
Slangen in
(- Ändrat -OBS!!! Denna övre bild är fel, koppla istället in dig på en slang ovanför tanken. Ta bort pluggen och klicka dit anslutningen som följer med kittet)

Avluftning / Spill
(- Ändrat -OBS!!! Här ser man även den slang som kittet ska kopplas in på. Det är den yttre "tåten" av de andra slangarna som synns i bild. Det kanske även går att plugga lös direkt från tanken där tåten sitter fast men jag tog bort pluggen på själva tåten för att få mer att jobba med

Senast redigerad av 2 MickeBMickeB, redigerad totalt 0 gång.