Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu vart nere på volvo och fått ny programvara till gasspjäll bilen går rent nu och bra tomgång körde ut felkoder finns inga nere på volvo med deras utrustning. Så inga felkoder finns alls enligt volvo.

Men bilen små rycker ändå och kopplar jag ur AC rycker bilen ännu värre ? vad kan detta vara börjar misstänka tändstift kan detta göra detta fenomen börjar bli aningen trött på detta nu.

enligt Volvo lyckades mjukvaran och han sa att väldigt få som här med begagnade spjäll lyckas men att jag var en av dom lyckliga som det gick bra för sa han. När man ej får några felkoder alls från Volvos utrustning då undrar man ju vad som är felet tändstift ger väl inga felkoder ?
tror jag har hittat felet kollade tändstiften dom var sop slut det lossna bitar av stiftet när jag ur det. antagligen har den gått torrt en längre tid md tanke på att gasspjället vart dåligt så soppa blandningen blitt fel. Köpte biltema stift vilket jag vet alla kommer säga neeeeeeeeeeeeeeeeeeej men ska testa o går den skit illa eller ej startar vet jag ju att det ä stiften...

Är ingen ström kopplat till den, den &ar[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Och klart du kan och ska använda dieselvä[…]

Hallå! Plocka bort strålkastarna p&ari[…]

I storebrorsan V70 från samma årg&arin[…]