Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Scania skrev:Being a Mac user is like being a Navy SEAL: a small, elite group of
people with access to the most sophisticated technology in the world, on
whom everyone calls on to get the really tough jobs done quickly and
efficiently 8)
Macen gör sig bäst under ytan dumpad i sjön alltså? :wink:
av matzen10
Scania: Du skulle skapa en ny tråd om MAC. Jag är inbiten PC:are men du får gärna ha en utläggning om varför MAC:en är så bra/bättre! Jag skulle nog ha nytta av att veta mera!

M V H
---< Matz
Användarvisningsbild
av elmuppo
Scania skrev:Varför inte köpa en RIKTIG dator, som fungerar och är användarvänlig? Apple Macintosh...för dom som har sett ljuset... :-))))) (:-)
För att de funkar så illa med mina Windows program, tex VADIS.
av matzen10
Scania skrev:Men dom nya Macintosh har ju Intel-processor. Installera både Windows och Mac OS och få ut det bästa av båda världarna. Om man nu är i den tron att man MÅSTE ha PC...

Jag jobbar själv sen många år tillbaka dagligen med både Mac och PC. Ju mer jag använder PC, desto mer värdesätter jag Mac-en.

(Dett är ju lika roligt som att diskutera Volvo kontra SAAB. Och lika dömt att leda någon vart) :D
Och här är svaret på dina problem Branx...
Användarvisningsbild
av elmuppo
matzen10 skrev:
Scania skrev:Men dom nya Macintosh har ju Intel-processor. Installera både Windows och Mac OS och få ut det bästa av båda världarna. Om man nu är i den tron att man MÅSTE ha PC...

Jag jobbar själv sen många år tillbaka dagligen med både Mac och PC. Ju mer jag använder PC, desto mer värdesätter jag Mac-en.

(Dett är ju lika roligt som att diskutera Volvo kontra SAAB. Och lika dömt att leda någon vart) :D
Jo, men jag kör ju saker via com porten....VCT2000 tex
av chthor
branx skrev:
matzen10 skrev:

Hur gick det med datorn byttes eller fixades eller inget?
Användarvisningsbild
av elmuppo
chthor skrev:
branx skrev:
matzen10 skrev: Och här är svaret på dina problem Branx...
Hur gick det med datorn byttes eller fixades eller inget?
ACER sverige vägrar kreditera datorn om de inte får titta på den
ännu engång. Trots att deras helpdesk registreat att jag
ringt och vrålat åt dem 13ggr.

Så datorn är påväg till ACER för.. ja jag vet inte.
3:e gången.

Så det är sista chansen, sen måste Onoff lösa in den
eller ersätta den. Och det är de medvetna om.

Så jävla tröttsamt.
Användarvisningsbild
av Bosa
Hur går det med Acern? Är ni vänner igen eller är den deporterad? 8)
Användarvisningsbild
av elmuppo
Deporterad. Acer Sverige behöver 2 veckor på sig för att ersätta den.
Det har nu gått 3.

På fredag ska jag till Onoff och "prata"

//Branx
av Daddan
On off är en jättebra butik.
De har hyfsade priser på halvnya produkter, på nätet hittar man alltid en nyare variant för samma pris.
Fakta är bäst att ta reda på hemma för de kan inget om det de säljer.
Om man ska jämföra priser mellan dem och andra är det omöjligt för de har alltid en egen produkt typ ett w iställer för ett r i beteckningen så det är bara att glömma prisgarantin.
Går något sönder tar det minst en månad innan de tittar på din produkt. Oavsett om man kommer med allt i smådelar i en kartong eller som vår digitalkamera med helt spräckt display.
Sen försöker de alltid pracka på en en massa försäkringar och de produkter de rekommenderar är de som de har högst marginal på, inte den du egentligen vill ha/behöver.

Ex. Jag tittade på datorer. Jag spelar aldrig spel för då hade jag köpt en X-box. Jag ville ha en TYST dator eftersom jag hatar buller. Då plockade han fram värstingdatorn för 16.000:- (utan skärm) och berättar i fem minuter om hur bra den var. Sen frågade jag om den var tyst. Det visste han inte. Kul att fördriva deras tid, synd bara att jag fördrev min i onödan.

Jag handlar inte på denna trevliga butik mer. Jag har upptäckt att om man handlar på nätet kan man om något händer gå direkt till servicestället som tittar på din produkt mycket snabbare. Sen att man betalar mindre eller får en nyare produkt är inte sämre.

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]