Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av uffejl
Hej! var kan jag få tag på ett volvo guard alarm till min 745a 90a????? det sitter ett orginalmontrat larm som inte fungerar och jag har inga fjärrkontroller, dess utom har jag ett orginal monterat centallås som fungerar men det skulle vara kul att få mitt centrallås fjärrstyrt med hjälp av ett larm. Jag hoppas på hjälp från någon här, mvh från ulf i nävekvarn.
av mr_west66
Hej, du kan ju beställa nya sändare och "para" ihop med larmet, eller fungerar inte larmet alls? om du får tag på nya ändare så kan jag ta fram i verkstadshandboken å förklara hur du "parar" dem med larmet.
av uffejl
Du får mer än gära hjälpa mig!!!!! ny sänare kan jag köpa hos volvo för drygt 600kr men hur gör jag sen???? var sitter enheterna för larmet????? vad är det för enheter som gör att larmet när det fungerar kopplas ihop med centralåset och gör det fjärrstyrt?????? mvh från ulf.
av mr_west66
Jag har för mig att styrenheten sitter under instrumentpanelen på förarsidan.
har verkstadshandboken på skolan, om jag kommer ihåg det så ska jag kolla på måndag.
Vet du om larmet fungerar om du hadde haft en sändare? och om det värkligen låser dörrarna? för att para ihop en sändare med enheten ska inte vara svårt. detta har jag gort på en 740 själv.
av uffejl
Jag vet ej om larmet är helt och skulle fungera med nya kontroller men jag vill få hjälp av dig så att jag får det att fungera, lilla svarta dosan på vänster a- stolpe blinkar och lyser ej!!!!! det finns ett flertal dosor under instrumentpanelen på förarplatsen och ingen som det står volvo guard alarm men två som jag har hittat siffror på och den ena vet jag inte om dom har med larmet och centrallåset att göra????? kan du visa mig hur doserna ser ut till larmet och centrallåset?????? mvh från ulf.
av mr_west66
jag ska ta fram det på måndag så kan jag försöka att hjälpa dig mer.
vart bor du någon stans?
av uffejl
Hej! jag bor i nävekvarn som ligger i sörmland 2.5 mil från nyköping! var bor du ?? mvh från ulf.
av mr_west66
Vansbro i dalarna. svårt att komma å hjälpa dig då. :(
av uffejl
Du får försöka hjälpa mig ändå om du vill???? du kanche kan rita eller sända bilder på delar till larmet och centrallåset som jag behöver kolla eller byta för att det ska fungera. Mvh från ulf.
av mr_west66
japp, ska försöka hjälpa dig på måndag :) har inga böcker om larmet här hemma.

Är väldigt vanligt med fel på […]

Fick felkod B1D2211 på min v70 2016. Kikade[…]

Beställt skivor, belägg och lite annat f[…]

Det får bli detta, om något blir tok f[…]