Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NiklasEr
Hej,

Har nu under några veckor byggt ihop en tjänstebil baserat på en V60 D4 Automat med Ocean Race.

Min spec ser ut som följande:
Volvo V60 D4 Ocean Race
8-stegad automat
Ocean Race
Svart läder med svart tak(KV6Z)
Business Edition
Klimatpaket med tidur
Inscription Crysal White(Krav från företaget)
Sensus Navigation(Ingen koll på gator i sthlm och det är där jag kommer köra som oftast)

Denna bil och spec har alltid kostat mig 368 000kr och slutpriset blir 333 000kr från handlaren(7,5 basbelopp vilket är det jag har att köpa en bil för).

Nu då jag sitter och gör samma bil på Bygg din Volvo så blir priset "bara" 357 600kr. Har priset på V60 sjunkit de senaste dagarna?

Med vänlig hälsning,
Niklas
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det är vissa handlare som har betydligt högre priser än vad volvo rekomenderar t.ex Bilia. Bygg ihop din bil på volvocars för 368-375 tusen. Skriv ut och ta med den till handlaren och säg att du ska ha den. :D
av NiklasEr
simonhalmstad skrev:Det är vissa handlare som har betydligt högre priser än vad volvo rekomenderar t.ex Bilia. Bygg ihop din bil på volvocars för 368-375 tusen. Skriv ut och ta med den till handlaren och säg att du ska ha den. :D

Det var precis det jag gjorde och då kostade bilen 368 000kr men nu då jag bygger samma så blir det som sagt billigare. Eller så har jag gjort något fel vilket inte vore helt osannolikt :)
av NiklasEr
Jag byggde nog ihop 368 000kr modellen för en 2 veckor sedan och det är även det som handlaren har utgått från då han räknade ut sin offert. Man bör rimligtvis kunna få en ny offert med de nya priserna?

Även om det inte är jag som betalar bilen så vill man ju gärna att företaget inte ska behöva betala mer än nödvändigt. Jobbar på ett litet familjeföretag också så varje krona räknas.
av perhall
Har du beställt bilen är det kört (om inte handlaren är väldigt snäll).
Har du inte beställt ska du såklart begära en ny offert.
Det här med prissänkningar (minns hur T4 åkte upp och ned i pris ett par gånger för några år sen) är ju ett bra sätt att reta upp alla som har beställt. Men konkurrensen är tuff och lägre priser säljer fler bilar..
PH
av Primus
Noterade att "min" V60 D4 aut som jag brukar bygga då och då också är billigare helt plötsligt.
av andreeb
Det verkar vara lite buggar i "bygg din bil". Ibland är försvinner kostnaderna för tillvalen. Min bil som jag har sparad kan variera rejält i pris från gång till gång när man går in och kikar på den. Men nu har priset gått upp ca 7000 kr mot vad det var förra veckan...

Tja, först och främst grått, silv[…]

V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]