- ons 30 jul 2014, 19:55
Perc skrev:Min fundering handlade inte om att utnyttja 2till1 till max utan mer om att när man ligger bakom och vill att det ska gå fortare då kör man gärna allt närmare bilen framför och försöker "trycka" upp bilen framför i hastighet. Det ända som händer är dock det motsatta och bilen framför kör ändå långsammare för att öka marginalernaVolvoB20 skrev::D Må hända. Men jag tycker inte det är nåt fel på att utnyttja omkörningsfilen till max när den äntligen kommer. Att haka på någon annans omkörning på vanlig landsväg däremot är ju farligt.Perc skrev: Jag låg efter en Audi en gång påväg hem från Helsingfors. Norr om Tammerfors är det tvåfilig landsväg med omkörningsfiler här och där, och då gäller det att stå på för att komma förbi eventuella långtradare. Två omkörningsfiler efter varandra hände det att fanskapet tog heeeela sträckan på sig att köra om så jag själv fick avbryta min omkörning och lägga mig bakom igen. Han kan inte ha missat mig, jag låg en ångström bakom honom och visade klart och tydligt att jag också ville förbi.Det var nog någon av övriga författare i denna tråden som du låg en ångström bakom, för många kör ju alt långsammare ju närmare du kör.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.