Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag vill inte ha r-design från början med obekvämare fjädring o så, men har eftermonterat front-detaljerna och vinge.
av Mwi
Enka skrev: Jag kom på grej också, jag brukar tar bilen till gymmet, tar ca 10 min i stadstrafik så motor blir inte riktigt varm vid kallare väder.
Om du går, joggar eller cyklar till gymmet så får du mer träning samtidigt som du sparar pengar :wink:
av Enka
Mwi skrev:
Enka skrev: Jag kom på grej också, jag brukar tar bilen till gymmet, tar ca 10 min i stadstrafik så motor blir inte riktigt varm vid kallare väder.
Om du går, joggar eller cyklar till gymmet så får du mer träning samtidigt som du sparar pengar :wink:
Funderat på det också, men palla inte traska i snö slasket här i Skåneland?
Palla diesel motor med det eller bränslevärmare som fixa det?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Bränslevärmaren mår inte heller bra av att köras korta stunder. Skulle definitivt köpa en bensinare.

http://www.blocket.se/halland/Volvo_V60 ... a=23_2&w=2

http://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_V ... a=23_2&w=2 199 tkr - 3år 4500 mil. En splitt ny T3 Momentum Your edition - 269tkr listpris, då har du fri service och försäkring i 3 år..
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Perra83 skrev:Både V60 och V70 kräver R-Design för att bli snygga. Annars är V70 snyggare om inte R-Design får va med.
Håller inte med ett dugg.
av Jpull
Det är stor skillnad på utrymme, v60 är för två personer annars takbox också, kör du lite och korta sträckor är det bensin som gäller .
av Lövet
Jag kör 2 vuxna plus två barn och barnvagn i en v60. Det går alldeles utmärkt.
Farthållare 945

Den drivs av vakuum. Dock inte från motorn, […]

Problemet är på en v70 d3 2012. P broms[…]

V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]