Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#883366
Ja och den lär spinna mycket i Sverige då vi inte har så mycket torra vägar. Ja lite snålare var XC60 polestar men inte mycket. Otroligt att dom får ner en bensinmotor så mycket i förbrukning :D Det var i S80 T5 drog 0,62 och D5 awd 0,64.
av Arese
#883371
Fast prestanda från stillastående/låg fart är väl ganska ointressant!? Är ju i lands- och motorvägsfart man behöver tryck för omkörningar. Jag tycker att T5 verkar vara pick of the range. Om man inte behöver awd för framkomlighet såklart.

Mvh
Arese
#883589
Eftersom du har en FWD nu vet du ju ungefär hur den nya kommer att bete sig...
Håller med om att T5 verkar vara the pick of the range. Min T4 är visserligen "dieselsnål" (ja, den drar iaf lite mindre än en D5 AWD aut - baserat på berättelser här och egna erfarenheter) men den är ju ganska seg. T5 är pigg och har automat, ändå "dieselsnål" - skulle för egen del välja bort AWD för att få den fina motorn.
PH
#883864
Tack för alla svar. Fortsätt gärna och kommentera.
Vad tror ni om nedan spec:

VOLVOXC60 T5 (245 hk) aut - R-design BUSINESS EDITION PRO

Paket:
Klimatpaketmed VOC
Eluppvärmt baksäte, Eluppvärmd ratt, Parkeringsvärmare med tidur,
treekrad sportratt alt. Trä/Läderratt ClassicWood,Volvo on Call

Lastpaket
Elmanövrerad baklucka, Mörkt tonade rutor i bakdörrar och runt
lastutrymmet, Sidodörrar och bakre lastutrymmet med laminerat glas

Övrigt:
Eluppvärmda spolarmunstycken
Metalliclack (svart)
Ixion 20"
Keyless Drive– Nyckellöst start och låssystem
Gummimattor
Vinterhjul (17 tum)
Drag (delbart)
Stänkskydd
Stötfångarskydd
#883888
Suunto skrev:Tack för alla svar. Fortsätt gärna och kommentera.
Vad tror ni om nedan spec:

VOLVOXC60 T5 (245 hk) aut - R-design BUSINESS EDITION PRO

Paket:
Klimatpaketmed VOC
Eluppvärmt baksäte, Eluppvärmd ratt, Parkeringsvärmare med tidur,
treekrad sportratt alt. Trä/Läderratt ClassicWood,Volvo on Call

Lastpaket
Elmanövrerad baklucka, Mörkt tonade rutor i bakdörrar och runt
lastutrymmet, Sidodörrar och bakre lastutrymmet med laminerat glas

Övrigt:
Eluppvärmda spolarmunstycken
Metalliclack (svart)
Ixion 20"
Keyless Drive– Nyckellöst start och låssystem
Gummimattor
Vinterhjul (17 tum)
Drag (delbart)
Stänkskydd
Stötfångarskydd
Ser bra ut! Skulle dock utan tvekan lägga till automatiskt avbländningsbara speglar ute o inne. Och växelpaddlar, bästa tillvalet jag gjort! Inga pengar alls!

Sen om plånboken tillåter, sätta dit integrerade fotsteg, ser sjukt jävla snyggt ut och förhöjer lyxkänslan ännu mera! Skulle även fundera på driver support paketet, trodde inte jag skulle ångra att jag inte tog det på min bil, men efter att ha avverkat 300 mil mestadels lite längre körningar på motorväg och 2+1 väg så insåg jag verkligen att det skulle vart skönt, iaf adaptiva farthållaren. Men allt beroende på vad plånboken tillåter som sagt.
#883895
Skulle tagit 18" på vinterhjulen istället, det kostar bara 1600kr mer jämfört med 17". Personligen hade jag valt bort keyless och tagit premium sound istället.
#883906
Håller med ovanstående. 18" på vinterhjulen, allt mindre än det ser nästintill löjligt ut på en XC60 med R-Design.
#883907
Suunto skrev:Tack för alla svar. Fortsätt gärna och kommentera.
Vad tror ni om nedan spec:

VOLVOXC60 T5 (245 hk) aut - R-design BUSINESS EDITION PRO

Paket:
Klimatpaketmed VOC
Eluppvärmt baksäte, Eluppvärmd ratt, Parkeringsvärmare med tidur,
treekrad sportratt alt. Trä/Läderratt ClassicWood,Volvo on Call

Lastpaket
Elmanövrerad baklucka, Mörkt tonade rutor i bakdörrar och runt
lastutrymmet, Sidodörrar och bakre lastutrymmet med laminerat glas

Övrigt:
Eluppvärmda spolarmunstycken
Metalliclack (svart)
Ixion 20"
Keyless Drive– Nyckellöst start och låssystem
Gummimattor
Vinterhjul (17 tum)
Drag (delbart)
Stänkskydd
Stötfångarskydd
Ser bra ut, men hade också lagt till Driver Support Package. :)
#883924
Linqid skrev:Håller med ovanstående. 18" på vinterhjulen, allt mindre än det ser nästintill löjligt ut på en XC60 med R-Design.
För att inte tala om hur den känns att köra, den blir avsevärt svajjigare med 65 profil istället för 60. Minst 18" alltså.
Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]