Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av milktrucker
valln skrev:Nej, miltal är inte heller orelevant men det ger ingenting att förklara för dig.
om bilen rullat 5000 eller 25000 mil spelar väl ingen roll?
växlingen fungerar inte bättre för det, fokusera på att lösa problemet!
av ankan84
Så, precis som milktrucker skrev så har växlingsvajern gått sönder vid växellådan. Det som är trasigt är själva spännaren/delen mellan hävarmen på växellådan och växelvajern. Jag har ringt Bilia och enligt dom måste jag köpa hela skiten. Låter helt otroligt. den trasiga delen kunde jag lossa med fingrarna på vajern sedan bända loss andra delen från hävarmen. Lite svårt att förklara, är det någon som vet man måste köpa hela vajersatsen eller kan man köpa denna delen löst?

Edit: Bilen är en V70 -06, 22000 mil.
Bilagor
DSC_0409.JPG
DSC_0409.JPG (1.7 MiB) Visad 394 gånger
Senast redigerad av 2 ankan84, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av milktrucker
båda wirestyrningrna sitter ihop och korsar varandra på mitten. de finns som reservdel, men de är kompletta och byts hela vägen till växelspaken.
Användarvisningsbild
av wissel
milktrucker skrev:fel av mig, ordet ska vara orelevant
Du menar väl IRRELEVANT......!
Om det nu är så viktigt vilken info. som gäller här. :-O)
Användarvisningsbild
av wissel
Droopy skrev:Man kan såga både orelevant och irrelevant men det är ovidkommande nu..........
Nej det kan man inte,
Ja det är ovidkommande.
:-)
av valln
milktrucker skrev:
valln skrev:Nej, miltal är inte heller orelevant men det ger ingenting att förklara för dig.
om bilen rullat 5000 eller 25000 mil spelar väl ingen roll?
växlingen fungerar inte bättre för det, fokusera på att lösa problemet!
Om man vill bygga sitt resonemang någorlunda seriöst är bilens miltal en viktig parameter särskilt då det som i det här fallet är ett ytterst ovanligt fel, trasigt länkage till växellådan.

Vill man tycka en massa utan att kunna presentera något underlag i form av artiklar eller forumtrådar går det också bra, om än inte jag vill arbeta så.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
ankan84 skrev:Okej, men om man köper detta paket. Kan man inte bara ta loss den delen som är trasig? Måste man byta hela skiten, eller att jag hittat en på skroten?
Har du en självplockskrot i närheten? Kolla i så fall om du kan bara ta den delen du vill ha.

Rullar runt i en V40 från 1998, lågmil[…]

Tack för svar. Jag har nu bytt batteriet och […]

Vacuumsugning verkar ha gjort susen. Inget öv[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Jag förstår din tanke att jag borde nog[…]