Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tottish85
Beställt mig "yellow lemon" från Vparts till dimmisarna! Har inte xenon i varken hel eller halv så att LEDda med vita LED i dim eller parkering kommer inte på fråga, hade det förra vintern i parkeringen och skyltlyktorna men det såg ut malplacerat då de inte matchade med resten :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Såg gula p-ljus och dimljus på en "ferrariröd" V70n Classic i Norge förra veckan, det såg inte klokt ut men jag uppmanar mer än gärna folk som följer sina viljor "so go for it" och vem vet, kanske startar du en trend. :P
Användarvisningsbild
av tottish85
Haha mja jag tvivlar, vet ju inte än om ja själv kommer att gilla det :P Tyckte de var fräsigt med varselljus på den tiden ja höll på med 140 iaf, och dimljusen är ju helt värdelösa på v70 så ja ska prova :) Utöver varselljusen har ja aldrig haft något gott att säga om gula lampor. Jag hade det iofs på min pippigula 144 ett tag, men de var ju då det :)
av Pierrew
2 av mina kompisar med V70 har gult xenon i halv, och gula dimljus på den ene, som p-ljus är det Nokya hyper yellow som gäller.
Borde va skottpengar på folk som blandar gula dimljus och 6000K led parkeringsljus :wink:
Dock kan det vara så att folk i allmänhet inte vet att det finns äkta gula glödisar att köpa, Nokya och PIAA är två tillverkare jag känner till.

Själv kör jag Lexus IS300 och den har gula dimljus från fabrik, så har Nokyas gula lampor som p-ljus för o matcha, körde gult halvljus förut också men köpte nya strålkastare i våras och vågade inte köra med dom gula pga dålig kvalité och bristfälligt UV-skydd= brända reflektorer.
Vet dock inte hur xenonkungens 3000k xenon är, vi köpte ett gäng på Ebay billigt, det behövdes då dom ändrar färg efter ett tag, då behöver man nån o byta med så färgen matchar igen :wink:

Har dock inga bilder att visa med ljuset tänt, men vi tycker iaf det ser coolt ut med gult :mrgreen:
Ang trend så va jag nog bland dom första här i Borås-trakten med gult ljus förra året på min 850, nu verkar var och varannan bil köra gulljus :-)-)
Bild

I storebrorsan V70 från samma årg&arin[…]

Hej! Tack! Den har nu varit tillbaka på ve[…]

Är det fel på högspänningssid[…]

Hej! Mitt problem är nu löst(tror jag), […]