Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har som sagt stoppat ett stort oljeläckage och det var oljestickan's rör's gummitätning som var dålig. Då fixade jag mer oringar och nu är det tätt. Men ändå så smygläker det ändå från framsidan och jag ser inte vart de ska kunna läka någonstans :?:

Har ni några tips om standardfel på just volvos vitblockare årsmodell 1998 på en Volvo XC70 I ?
andreasw skrev:Kan vara oljenivå givaren. Slet sönder min när jag plockade ner oljetråget. Den satt på framsidan! Kolla om det kommet ifrån vevhusventilationen eller mellan oljetråg och motor.
Vevhusventilationen är renoverad med nya slangar från volvo, och nya klammer i rostfritt stål. Alltså jag har lagt ned mycket tid på få det seriöst gjort :)

Jag lossade på oljegivaren (gick ganska lätt), sen drog jag åt den lite hårdare än vad den satt. Det läker inget nu trots jag körde en runda runt kvarteret mitt. Förra gången så kunde man se olja rinna bara efter en runda runt kvarteret. Men jag ska köra en längre sträcka för att kolla :)
Om Vevhusventilationen är reparerad så finns det bara två ställen det kan läka mellan då och det är mellan oljetråg och block, samt oljetryckgivaren? Eller finns det mer "hål" i blocket som det kan läka ur?
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]